5 Mitos Perapi Rambut

Kesihatan rambut sangat penting dalam menjaga penampilan diri. Rambut yang sihat menandakan keadaan tubuh yang baik. Untuk membantu mengelakkan masalah rambut seperti keguguran, kelemumur, dan kekeringan kulit kepala adalah penting untuk mengambil tahu tentang penjagaan rambut. Dalam artikel kalini Gee akan kongsikan mitos perapi rambut.

Mitos Perapi Rambut


Apa itu Perapi Rambut?

Perapi rambut merupakan produk yang direka khas untuk menyediakan nutrisi kepada rambut dan kulit kepala. Ia mengandungi pelbagai bahan seperti minyak alami, vitamin, mineral, dan protein yang membantu memperbaiki, menguatkan, dan melindungi rambut dari kerosakan.

5 Mitos Perapi Rambut Yang Ramai Tak Tahu

Mitos 1 - Rambut yang lembut tidak perlukan perapi

Fakta - Perapi membantu meleraikan rambut dengan membaiki kerosakan yang disebabkan oleh pencucian, sinaran UV, penggayaan harian dan faktor-faktor lain. Walaupun rambut anda terasa lembut, ada kemungkinan bahagian hujung rambut telah rosak.

Mitos 2 - Perapi diperbuat daripada bahan-bahan kimia berbahaya

Fakta - Sesetengah perapi mungkin mengandungi sedikit bahan kimia berbahaya. Jadi, anda perlu memilih formulasi berasaskan tumbuhan atau yang selamat untuk rambut sensitif, bersesuaian dengan rutin anda.

Mitos 3 - Perapi boleh menyebabkan rambut gugur

Fakta - Tidak ada kaitan secara langsung antara perapi dan rambut gugur. Jika rambut anda gugur selepas menggunakan perapi, ia mungkin disebabkan oleh penggunaan syampu yang agresif atau menyikat rambut yang masih basah dengan terlalu kuat

Mitos 4 - Elakkan menggunakan perapi pada kulit kepala; ia memudaratkan

Fakta - Ianya benar bahawa perapi tidak patut digunakan pada kulit kepala, namun ia bukan kerana ia memudaratkan. Kulit kepala anda menghasilkan minyak semula jadi untuk melembapkan rambut. Oleh itu, penggunaan perapi pada kulit kepala boleh menyebabkan rambut berminyak.

Mitos 5 - Perapi menyebabkan rambut kelihatan tidak bermaya

Fakta - Penggunaan perapi pada kulit kepala, penggunaan secara berlebihan dan pembilasan yang tidak bersih boleh menyebabkan rambut kelihatan tidak bermaya apabila kering. Pilih perapi yang sesuai untuk jenis rambut anda dan gunakan jumlah yang betul untuk mengelakkan akar rambut menjadi lemah.


Set Sampoo Shaklee Untuk Rambut Sihat 

Set Sampoo Shaklee

ProSante Replenishing Conditioner
  • Perapi yang diformulasikan dengan humektan, emolien dan protein sayur-sayuran. 
  • Mengandungi Scalp Health Complex yang diformulasikan untuk kesihatan dan pertumbuhan rambut yang optimum.
  • Sesuai untuk rambut lebih kuat, lembut dan bersinar. 
  • Memperbaiki kerosakan pada permukaan rambut dan memperbaiki hujung rambut yang bercabang.

ProSante Revitalizing Shampoo
  • Menyegarkan, melicinkan kutikel dan melebatkan rambut.
  • Untuk rambut lebih kuat, bersinar dan berdaya tahan.
  • Menyingkirkan kotoran, minyak dan bahan cemar tanpa merosakkan kulit kepala.


Bagi yang berminat untuk mendapatkan Set Sampoo Shaklee boleh terus menghubungi Gee. Klik gambar untuk pautan whatsapp. 

 
Boleh hubungi Gee terus atau klik gambar untuk pautan whatsapp. Gee akan bantu bagi yang berminat nak dapatkan kulit sihat dengan set kulit shaklee ini.   Set Rahmah Shaklee







Post a Comment

1 Comments