CARA MUDAH TURUNKAN KOLESETROL DENGAN PHYTOCOL-ST SHAKLEE



Satu daripada tiga orang dewasa di Malaysia mempunyai paras kolesterol yng tinggi. Kolesterol ini boleh dialami sesiapa saja tak mengira tua muda, kurus atau gemuk. Koletsrol tinggi juga boleh mengakibatkan salur darah tersumbat.

* saluran darah penting untuk membawa oksigen dan nutrien ke seluruh badan dan mengeluarkan karbon dioksida dan bahan yang tidak dikehendaki keluar dari sel-sel dalam badan.




zat – zat makanan dan oksigen kepada sel-sel di dalam badan dan mengeluarkan karbon dioksida dan bahan yang tidak dikehendaki dari sel.

Copy and WIN : http://bit.ly/copy_win
zat – zat makanan dan oksigen kepada sel-sel di dalam badan dan mengeluarkan karbon dioksida dan bahan yang tidak dikehendaki dari sel.

Copy and WIN : http://bit.ly/copy_win
Apa akan terjadi bila saluran darah tersumbat?? Mereka ini akan berisiko tinggi untuk mendapat pelbagai jenis penyakit. 





Hakikatnya, semakin tinggi paras kolesterol anda, semakin tinggi risiko yang bakal anda hadapi.


Tabiat dan pola kehidupan seharian rakyat Malaysia antara penyebab utama tinggi kolesterol banyak berlaku terutama pada zaman sekarang.




Orang Malaysia suka makan makanan yang tinggi lemak, kolsesterol dan berminyak. Kebanyakan makanan sebegini mempunyai rasa yang lebih sedap dan sangat sukar untuk dikawal.  

American Heart Association menyerakan pengambilan harian kolesterol bagi individu normal TIDAK MELEBIHI 300 mg dan pesakit jantung pula KURANG DARI 200 mg sehari. Sebaliknya berlaku apabila pengambilan makanan telah melebihi had yang telah ditetapkan.




Info Kolesterol 

Tahukah anda terdapat 2 jenis kolesterol iaitu :

Lipoprotein ketumpatan rendah (LDL) yang dikenali sebagai ‘kolesterol tidak baik’. Ia boleh membentuk plak dan menyumbat arteri, seterusnya meningkatkan risiko serangan jantung dan strok.

Lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL) pula dikenali sebagai ‘kolesterol baik’. Ia dapat menyingkirkan kolesterol tidak baik dengan membawanya ke hati untuk disingkirkan.


Untuk mendapat paras kolesterol yang normal dan sihat, anda harus mengekalkan paras kolesterol HDL yang tinggi dan paras kolesterol LDL yang rendah.

Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) mengesyorkan penambahan 2,000mg FITOSTEROL ke dalam diet harian anda untuk merendahkan paras kolesterol secara semula jadi. 


Atasi masalah kolesterol secara semulajadi dengan PHYTOCOL-ST





Keistimewaan PHYTOCOL-ST  





Phytocol-ST adalah hasil rumusan beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuh-tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin.  




Bahan-bahan yang digunakan terbukti secara klinikal berkesan untuk menyekat penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL. 


PHYTOCOL-ST membekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari. Ia membekalkan 100% nilai harian fitosterol sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).





* Saranan NIH untuk merendahkan kolesterol : Makan makanan kurang lemak tepu dan kolesterol, bersenam, kurangkan berat badan, ambil lebih banyak serat larut air, dan amalkan pengambilan 2,000 mg sterol dan stanol tumbuhan setiap hari.


PHYTOCOL-ST tidak mempunyai sebarang pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.


Apa itu FITOSTEROL? 




Fitosterol mempunyai struktur yang sama seperti kolesterol, dan ia akan bersaing untuk mengalahkan kolesterol untuk penyerapan dalam usus. Semakin banyak Fitosterol yang diambil, semakin kurang kolesterol yang dapat diserap oleh tubuh dan semakin tinggi peluang untuk merendahkan paras kolesterol LDL.





Testimoni PHYTCOTOL-ST 









Inilah dia Phytocol yang sangat femes untuk masalah kolesterol.
Pengambilan 2 biji setiap kali sebelum/selepas makan sangat membantu mereka yang
ada masalah sukar mengawal pemakanan.









Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat.



Post a Comment

0 Comments