3 Cara Cerahkan Kulit dan Badan dengan Vitamin




Assalamualaikum dan Hi semua !!


Trending sekarang ramai yang kulit cerah, putih berseri kan. Berlambak produk di pasaran tapi persoalannya ADAKAH SELAMAT & TIDAK MEMBERI KESAN SAMPINGAN ??


Hari ni CIK G nak sharing cara untuk mencerahkan kulit secara semulajadi tanpa kesan sampingan yang berbahaya pada kulit dan tubuh. Sebaliknya badan, dalaman bertambah sihat. Malah CIK G sendiri pun still consume sehingga sekarang.


Ada 3 produk SHAKLEE yang wajib anda ambil jika nak kulit cerah sekata dan putih berseri iaitu ESP, VITAMIN C & VITAMIN E.


Apa fungsi & kebaikan 3 produk ini ?

 1. ESP
Membantu membina sel-sel kulit baru yang lebih sihat. Setiap 21 hari sel-sel kulit akan mati. Jika sel kulit yang mati tak diganti ini akan nenyebabkan kulit tidak sihat, nampak kusam, tak bermaya dan berseri dan lama-kelamaan muncul tompok-tompok hitam dan tona kulit tak sekata. Kadang-kadang ini yang sebabkan wajah nampak tua dari usia.


2. VITAMIN C
Jika anda inginkan kulit cerah secara semulajadi, vitamin C wajib diambil setiap hari. Vitamin C mampu mencerahkan kulit (bulan kulit sahaja) dengan penggunaan yang konsisten. Vitamin C juga membantu mengekalkan tona kulit yang lebih sekata. Melindungi kulit dari sinaran UV dan kesan sunburn. Jika ada masalah jerawat degil, vitamin C menghalang dan mengecutkan jerawat dengan cepat dari biasa termasuk masalah jerawat nasi dan pasir.

Ia juga penggalak kolagen semulajadi dalam tubuh. Kolagen penting untuk menjadikan kulit lebih anjal, cerah dan tegang. Tahu tak bila umur makin meningkat, kolagen dalam badan makin berkurang.


3. VITAMIN E
Vitamin antioksidan powerful yang tak dapat dihasilkan tubuh, ia menghalang & meneutralkan radikal bebas dari merosakkan kulit. Membantutkan penuaan sel akibat radikal bebas menjadikan wajah tampak lebih MUDA remaja.

Vitamin E juga sangat membantu memudarkan & mengurangkan parut, mengatasi masalah blackheads dan whiteheads serta mengawal masalah kulit berminyak. Pengambilan vitamin E secara konsisten juga membantu mengatasi masalah jeragat.




Kenapa memilih jenama Shaklee ??

  • ESP - Dari sumber protein non-GMO yang tak diubah secara genetik, jadi sangat selamat untuk semua. Shaklee menggunakan satu program yang ketat bagi memastikan kualiti & mutu soya terjamin dan selamat.

  • Vitamin C - penting untuk memilih vitamin C yang bersifat pelepasan masa (SUSTAINED RELEASE), ia akan membebaskan vitamin C mengikut keperluan tubuh. Jadi tidak berlaku pembaziran vitamin C. Vitamin C shaklee juga dari sumber semulajadi yang mengandungi Bioflavonoid (penting bagi memaksimumkan penyerapan vitamin C ke dalam tubuh).
 
  • Vitamin E - vitamin E dengan label d alfa tocopherol menunjukkan ia sejenis vitamin E semulajadi yang paling aktif dan paling hebat. Serta lengkap dengan Selenium yang amat membantu mengoptimumkan kesan pengambilannya kepada tubuh. Juga mengandungi grape seed extract menjadikan vitamin E shaklee ini 20 kali lebih berkuasa daripada vitamin E biasa dan 50 kali lebih besar daripada vitamin C.


* Vitamin dari sumber semulajadi adalah lebih baik kerana ia lebih mudah diserap oleh badan berbanding dengan sumber tiruan atau sintetik.









Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.

Post a Comment

0 Comments