Mar 30, 2016

Berpuasa Lebih Bertenaga dengan ESP dan Kurma




Assalamualaikum dan salam ceria semua :)

Alhamdulillah .. kurang dari 3 bulan kita akan menyambut bulan Ramadhan lagi .. inshaallah semoga kita semua dipanjangkan umur.


Biasa bila berpuasa perkara paling penting mestilah waktu sahur kan. Macam cik gee jugak, bila wkatu sahur mesti pening fikir nak makan apa. Apatah lagi yang sibuk bekerja kan. Mesti akan jadi satu isu. Jadi harini cik gee nak berkongsi apa yang cik gee ambil waktu sahur sejak 2 tahun yang lepas.


Cik gee sahur ringkas saja tau sejak berkenalan dengan Shaklee ni. Cik gee hanya minum segelas ESP (3 sudu besar ESP) dan makan dengan 3-4 biji kurma. Ya tu je yang cik gee ambil sepanjang sahur pagi. Selain daripada tu ada jugak lah cik gee makan yang lain tapi dalam kuantiti yang sedikit saja sebab dah kenyang sangat minum ESP dan kurma.




Adik cik gee pun sama juga minum ESP masa bersahur. Alhamdulillah dia TAK ada dah mengadu sakit perut atau nak berbukak puasa awal sebab GASTRIK. Haa .. jangan tak tau ESP ni saaangat lah bagus untuk mereka yang ada masalah gastrik!


Jom .. apa kelebihan bersahur dengan ESP dan Kurma. Apakah kebaikan dia?

Kebaikan ESP
  • memberi rasa kenyang yang lama
  • memberi tenaga kepada tubuh (tak mudah rasa letih)
  • boleh mencantikkan kulit (parut, jerawat, sunburn)
  • bagus untuk ibu hamil yang ingin berpuasa
  • bagus untuk ibu yang menyusukan anak tapi ingin berpuasa (ESP sbg milkbooster)
  • baik untuk gastrik 
  • membantu percepatkan pemulihan luka
  • menyihatkan jantung
  • bagus untuk yang ada Diabetes
  • tiada kolesterol

** Koleksi Resepi ESP di sini **


Kebaikan Kurma
  • meningkatkan stamina
  • membekal tenaga 
  • memperkuatkan daya tahan tubuh
  • melancarkan sistem penghadaman
  • melindungi badan daripada pengumpulan kolesterol
  • menggalak pertumbuhan tulang 
  • mencegah pelbagai penyakit seperti demam, cirit birit, sakit perut 
  • mencergaskan tubuh dan otak
  • membantu tumbesaran kanak-kanak


Anda sudah berESP? Jom ESP jom ..












Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

SMS/WHATSAPP 013-570 7812

Instagram @shakleebygee


TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)