Kenapa kolagen penting? 5 sebab kita perlu ambil kolagen setiap hari!


Apakah kolagen penting? Kenapa kita perlu ambil kolagen setiap hari?

Kolagen juga adalah protien dan ia paling banyak terdapat dalam tubuh badan kita. Kolagen adalah tisu penyambung yang membantu mengekalkan kekuatkan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah.

Apa sebab kita perlu ambil kolagen ni tiap hari?

5 sebab kita perlu ambil kolagen setiap hari:

1. Kolagen penting untuk kulit

Nak tahu tak ada 30 peratus daripada protein di dalam badan kita adalah kolagen. Ia sangat-sangat lah penting untuk kulit kita. Dia akan menjaga dan mengekalkan elastisiti / keanjalan kulit supaya kulit kita luar dalam tetap kukuh dan kuat. Sebenarnya kan kulit kita mudah hilang keanjalan, menjadi tidak sihat dan tanda penuaan pula suka muncul lebih awal apabila terdedah kepada persekitaran yang kurang sihat, faktor umur dan juga pemakanan.

Pastikan korang rajin mengambil suplemen kolagen untuk menjaga keanjalan kulit agar kekal sihat dan awet muda!

2. Kolagen penting untuk kesihatan tulang

Kolagen juga sebenarnya sebahagian daripada binaan asas untuk tulang kita. Ia penting untuk menyokong kekuatan tulang, fleksibiliti dan pergerakan tulang kita. Kolagen juga kaya dengan asid amino yang akan membantu memberi sokongan dan keanjalan tisu seperti tulang, tulang rawan, tendon dan ligamen. Ini yang sangat membantu memudahkan pergerakan kita seharian.

Jadi korang kena teruskan ambil sumber kolagen tiap hari. Tulang sihat & dapat kulit cantik!

3. Kolagen mudah rosak dan hilang

Tahu tak sebenarnya kolagen dalam badan kita ni mudah rosak dan hilang tiap hari.Ini berlaku kerana faktor pencemaran, terdedah kepada sinaran dan bahan kimia yang berbahaya seperti banyak terdapat di dalam produk mandian & penjagaan kulit. Bila terdedah dalan jangka masa panjang, lama-lama paras kolagen makin rendah yang akhirnya membawa kepada tanda penuaan yang lebih cepat dan awal dari usia kita.

Sebab tu kita kena rajin mengambil kolagen tiap hari untuk kecantikan dan kesihatan kulit.

4. Kesihatan kuku dan rambut 

Kuku dan rambut kita memerlukan kolagen. Kolagen juga antioksidan yang akan membantu melawan radikal bebas yang mana dia boleh menyebabkan rambut menipis, beruban dan kuku mudah patah / pecah. Sebaliknya bila kita cukup kolagen, rambut dan kuku jadi lebih kuat dan sihat.

Dan baca? 8 Cara Menjaga Kuku Agar Tetap Cantik dan Kemas

5. Kolagen cepat susut!


Ya betul. Makin hari paras kolagen dalam badan kita cepat susut dan berkurang. Menurut assistant professor dermatology di University of Pittsburgh dan director of the Cosmetics Surgery and Skin Health Center, selepas kita berumur 20 tahun ke atas, kolagen berkurang 1% tiap tahun.

Antara tanda kekurangan kolagen yang banyak berlaku, kedutan, harisan halus, kulit kusam, kering dan jeragat.


Kolagen penting ke tidak?? 


Nak awet muda dan kulit sihat sentiasa, mulakan amik kolagen dari sekarang!


Suplemen Kolagen yang terbaik anda boleh ambil

1. Collagen Powder dari Shaklee

Dia memang khas untuk membantu meningkatkan paras kolagen di dalam tubuh korang. Yang penting dia punya saiz molekul lebih kecil / rendah daripada suplemen kolagen lain yang ada di pasaran. Saiz dia kira-kira 1,000 Dalton untuk penyerapan lebih optimum dan mudah diserap badan kita. Ini juga akan membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan!

Paling Gee suka Collagen Powder cepat sangat larut dalam air. Tak sampai 1 minit dah larut dah dalam air. Dan ada 7 lagi bahan yang penting juga di dalamnya. Cuba bayangkan jika dalam badan kita pulak kan? Sebab tu ada yang ambil dalam 7 hari dah rasa efek dia kat kulit tau.




2. Vitamin C

Ada satu lagi suplemen korang kena amik, VITAMIN C! Apa kaitan vitamin C dan kolagen?

Vitamin C ni sangat penting dalam penghasilan kolagen dalam badan kita. Dia adalah molekul penting dalam proses menghasilkan kolagen. Selain tu, vitamin C juga akan melindungi kolagen kidta daripada kerosakan oksidatif dan melindungi kulit kita daripada sinaran UV. Sinaran UV ni yang bahaya, dia boleh merosakkan kolagen kita.

Untuk vitamin C korang boleh ambil Sustained Release Vita C Plus. Tiap tablet dia membekalkan 500 mg vitamin C dan menyamai 7 biji buah oren. Yang penting dia daripada ekstrak jagung, so yang ada perut sensitif boleh ambil. Tak perlu risau.





Sekarang tengah promosi Collagen dan Vitamin C Shaklee tau!! 

 http://www.zianaeunos.com/2018/02/promosi-shaklee-februari-2018.html?m=1




Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee korang boleh menghubungi Gee terus ok. Klik bawah ini untuk pautan whatsapp.


 http://Www.wasap.my/60135707812



Post a Comment

0 Comments