Teknik Hilangkan Sakit Leher Dan Belakang Yang Dikongsikan Pegawai Fisioterapi


Teknik Hilangkan Sakit Leher Dan Belakang Yang Dikongsikan Pegawai Fisioterapi



Sakit leher dan belakang ni kerap berlaku bila terlalu lama duduk mengadap sesuatu benda / kerja. Jadi apa perlu anda buat?

Ini tips daripada Pegawai Fisioterapi yang boleh anda cuba amalkan dan buat setiap hari mula dari sekarang. (Tips dikongsikan dari FB Noor Hafiza Mohamad).

Info:
  • Tidak boleh duduk statik lebih dari 30 minit. 
  • Setiap 30 minit anda buat apa-apa pergerakan / regangan. 
  • Regangan boleh buat dalam masa 14 saat.
  • Tapi jangan terlalu lama. Takut urat anda pula yang bekerja lebih dan jadi cepat tua. Dan jika terlalu cepat kiraannya nanti boleh jadi kurang berkesan pulak.


11 Teknik Regangan Untuk Hilangkan Sakit Leher Dan Belakang

Teknik Regangan 1

Teknik Regangan 2

Teknik Regangan 3

Teknik Regangan 4

Teknik Regangan 5

Teknik Regangan 6

Teknik Regangan 7

Teknik Regangan 8

Teknik Regangan 9

Teknik Regangan 10

Teknik Regangan 11


Ada satu lagi teknik / tip yang Gee nak kongsikan juga bagi membantu menghilangkan sakit leher dan belakang. Tip ni sebab Ge sendiri amal bila ada masalah sakit leher, belakang dan badan rasa lenguh & sakit-sakit. Sebab Gee pun memang keja jenis mengadap komputer dan handphone tiap hari.

Tip mudah saja iaitu Gee makan suplemen Ostematrix. Gee amik 4 biji sehari sebelum tidur. Best sangat! Bangun pagi tu badan rasa tak sakit-sakit dah. Senang rasa nak bangun juga.




Ostematrix Shaklee ni suplemen kalsium yang juga ada campuran mineral lain yang baik untuk tulang.


Gee suka amik 4 biji sehari Ostematrix sebab Gee tak suka minum susu. Jadi Gee topup kalsium dari suplemen. Sekurangnya badan tetap ada terima kalsium kan?




Mahal ke harga Ostematrix Shaklee yang Gee amik ni?
Tak sampai RM 75 Gee belanja untuk ikhtiar jaga kesihatan badan dan tulang. Penting kita usaha dan inshaAllah dipermudahkan.


Bagi yang ada masalah sakit leher dan belakang juga tu bolehlah hubungi Gee. Gee sedia membantu. Sebab Gee pernah alami juga.

Gee
Pengedar Aktif Shaklee
013-5707812
Klik sini; Whatsapp




Post a Comment

0 Comments