5 Kebaikan Vitamin C untuk Kulit dan Muka

Kebaikan Vitamin C untuk Kulit dan Muka. Vitamin C sangat sinonim dengan kecantikan kulit. Tapi adakah ia betul-betul berkesan untuk kulit? Bagaimana vitamin C boleh membantu kulit anda?

Kebaikan Vitamin C untuk Kulit Muka


Vitamin C berifat larut air dan badan kita tak mampu menghasilkan sendiri vitamin C. Oleh itu, kita perlu mengambil vitamin C dari sumber makanan harian dan supplemen.


5 Kebaikan Vitamin C untuk kulit dan muka

Adakah vitamin C terbaik untuk kulit? Sebenarnya vitamin C sudah lama terkenal dalam bidang kecantikan dan ia merupakan vitamin terbaik untuk kulit.

1. Vitamin C untuk kolagen
Tahu tak? Vitamin C sangat penting dalam penghasilan kolagen dalam badan kita. Ia menghasilkan kolagen secara semulajadi memandangkan tubuh kita akan kehilangan kolagen apabila umur makin bertambah. Jika nak kulit cantik jangan skip vitamin C!

2. Vitamin C pelindung semualajadi kulit
Vitamin C tinggi dengan antioksidan, jadi ia berfungsi untuk melindungi kulit dari sinar UV matahari dan pencemaran. Jika kerap terdedah kepada matahari jangan tinggalkan vitamin C. Kesan buruk sinar uv ini boleh membuatkan kulit lebih cepat mengalami penuaan.

3. Vitamin C untuk kulit jerawat
Yang ada jerawat digalakkan mengambil vitamin C setiap hari. Sifat tinggi antioksidan vitamin C membantu meneutralkan radikal bebas yang jadi punca jerawat sering naik. Jerawat cepat kecut dan kering.

4. Vitamin C juga membantu mencerahkan kulit secara semulajadi, kulit juga jadi lebih cerah sekata. Nak kulit cerah cara selamat bolehlah makan vitamin C selalu.

5. Vitamin C melambatkan penuaan kulit wajah, kulit lambat berkedut, lebih anjal dan awet muda.



Supplemen Vitamin C yang sesuai untuk kulit

Untuk supplemen vitamin C ni, Gee rekomen Vitamin C Plus dari Shaklee sebab Gee sendiri juga ada mengambilnya sejak 2015 lagi.

Kelebihan Vitamin C Plus Shaklee

Vitamin C Terbaik untuk Kulit Muka

  • Vitamin semulajadi tanpa bahan pewarna dan perasa tiruan.
  • Sebotol ada 180 biji, boleh tahan sehingga 6 bulan. Sangat jimat.
  • Satu tablet Vita-C Plus menyamai 7 setengah biji oren.
  • Juga boleh dibuat masker. Kalau ada jerawat boleh kecutkan jerawat!
  • Vitamin C yang bertindak secara sustained release, ia melepaskan vitamin C secara berperingkat agar ia sentiasa berada dalam tubuh badan. Ia melepaskan vitamin C sebanyak 100 mg setiap jam untuk satu tablet. 
  • Jika mengambil 2 tablet vitamin C Shaklee dalam jurang masa 5 jam, ia mampu kekal dalam plasma darah selama 24 jam.
  • Lengkap dengan Bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu menyerap vitamin C dengan lebih baik ke dalam badan


Testimoni Vitamin C untuk Kulit

Testimoni Vitamin C untuk Kulit

Testimoni Vitamin C untuk Kulit

Testimoni Vitamin C untuk Kulit

Testimoni Vitamin C untuk Kulit






Berminat untuk mendapatkan vitamin C Shaklee ini? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;





Post a Comment

0 Comments