Pengalaman Covid-19 dan Vitamin C


Makin ramai dah mula amik suplemen Vitamin C untuk tujuan menguatkan sistem imun badan musim covid-19 ni. Ada yang beranggapan vitamin C boleh merawat covid-19. Benarkah?

Vaksin untuk covid-19 masih baru lagi dan kita pun tak tahu sejauh mana keberkesanan vaksin untuk merawat dan mencegah covid ini. Sebab itu kita disarankan untuk berusaha memanttapkan sistem imuniti badan masing-masing. Bila sistem pertahanan badan mantap dapatlah melawan virus dari terus merebak sesuka  hati dalam badan kita.



Kalini Gee kongsikan pengalaman mereka yang ada positif c0vid-19 ataupun mereka yang rapat dengan pesakit. 


Kes 1 - beliau mengamalkan vitamin C, minum air lemon suam banyak dan bersenam. 





Kes 2 Puan ni positif covid-19. Asbab ada makan vitamin C alhamdulilalh boleh balik ikut tarikh ditetapkan. 




Sebab tu penting kita mengamal gaya hidup sihat dan berusaha menguatkan sistem imun bagi melawan covid-19 ini. Mereka yang ada imuniti badan kuat sekurangnya dapat melawan virus dari terus merebak dan merosakkan fungsi dalam badan kita. 


Vitamin C membantu mengalang pembiakan virus dan menghancurkan sel yang telah dijangkiti virus. Jadi kita kena pastikan ada mengambil Vitamin C setiap hari. Sebabnya badan kita tak boleh hasil sendiri. 


Vitamin C semualajadi



Moga covid-19 ini akan berakhir dalam masa segera. Moga kita semua dilindungi dari virus covid-19. Yang terkena virus moga sembuh segera. 

Bagi yang nak mencuba suplemen Vitamin C boleh dapatkan dari Gee juga. Moga kita semua sihat selalu. 




Post a Comment

2 Comments