Review Age Defense Moisturizer SPF 50 Youth Shaklee

Produk Review Age Defense Moisturizer SPF 50 Youth Shaklee. Testimoni sunscreen youth shaklee. 

Review Age Defense Moisturizer SPF 50 Youth Shaklee
Review Age Defense Moisturizer Spf 50 Youth Shaklee

Review Menggunakan Age Defense Moisturizer Spf 50Youth Shaklee
Satu lagi item dalam skincare Youth Shaklee yang Gee suka jugak, Age Defense Moisturizer dengan spf50. Moisturizer ni Gee guna tiap hari dah sekarang walapun duduk rumah. Sebabnya gee nak lindung muka dari cahaya uv dan pencemaran serta cegah pembentukan jeragat kat muka. Jeragat ni yang kena jaga betul-betul tau.

Age Defense Moisturizer SPF 50 Youth ni bukan sekadar buat kulit lembap tau tapi dia lebih daripada tu. Tambah-tambah ada spf50.


Fungsi Youth Age Defense Moisturizer SPF 50 
  • Moisturizer
Dia boleh membantu melembapkan kulit muka dan memperbaiki tona kulit muka kita yang tak sekata. Efek dia sangat lembut kat kulit muka dan cepat meresap.

  • Sunscreen
Ada nampak tulisan “BROAD SPECTRUM SPF50” ni? Ni yang buat moisturizer youth ni menarik. Dia berfungsi untuk melindungi kulit muka kita dari sinaran UVA & UVB.


💙 UVA : menyebabkan penuaan yang mendatangkan kedutan & tanda-tanda penuaan kat muka.
💙 UVB : membakar kulit (sunburn) & kulit jadi gelap.

Bagus kan broad spectrum ni? Sekarang ni susah jugak nak cari produk skincare & komestik yang ada “BROAD SPECTRUM” skali tapi dalam moisturizer YOUTH ni sudah ada shaklee buat. Tak perlu risau dah nak carik sana sini.

  • Primer 
Selain sebagai moisturizer dan sunscreen, satu lagi fungsi Age Defense Moisturizer SPF 50 Youth ni boleh guma sebagai primer sekali. Sangat best tau sebab boleh kulit kita nampak berbeza lepas pakai. Kulit kita nanti kan akan jadi glowing sangat sampaikan tak payah guna highlighter dah! Jadi berseri-seri muka tau. Hihi

Gee guna jugak Age Defense Moisturizer SPF50 Youth ni sebelum sapu makeup. Tujuan dia nak lindung kulit dari bahan kimia semua tu.

Bagi yang tak suka ada banyak step skincare routine macam gee sendiri lah kan, Age defense Moisturizer SPF50 Youth ni memang sangat lah sesuai😊


Tekstur / Bau:
Bewarna putih, berkrim dan bau dia macam bau herba-herba. Bila pakai kat muka, muka kita jadi glowing berseri jer tau. Hihi.


Bahan-bahan Utama:
  • Muscadine Grapes Extract ( bahan utama VIVIX 😍 ) - menghalang kerosakan kolagen dan elastin.
  • Alga hijau (laminara) - melega, regenerasi, memberi oksigen kepada sel kulit.
  • Alteromonas (alga hijau) - penting untuk memperbaiki dan meremajakan kulit, bertindak sebagai penghalang untuk melindung kulit.
  • Kacang pis - memelihara protease daripada degenerasi protein kulit seperti kolagen dan elastin, kulit jadi lebih tegang dan anjal.
  • Vital Repair+ - melindungi kulit dari rosak dan meggalakkan tumbesaran sel kulit yang sihat.
  • SPF 50 - sesuai untuk cuaca Malaysia yang panas bagi melidungi kulit dari sinar matahari.
  • Non-comedogenic, tak menyumbatkan liang pori.

Cara Menggunakan YOUTH Age Defense Moisturizer SPF50:
Lepas cuci muka, pakai toner, barulah pakai moisturizer ni kat muka. Calit dulu sikit kat dahi, 2 belah pipi, hidung dan dagu. Sapu moisturizer Youth ni ke seluruh muka. Elakkan sapu di sekitar mata. Guna pada waktu siang setiap hari samada keluar atau tidak ya. Sapu secara nipis saja jangan tebal ya.

Satu lagi, Age Defense Moisturizer SPF50 dari Youth Shaklee ini tak ada penutup (teknologi bebas penutut), kita hanya perlu pusing saja untuk keluarkan krim dia.


Info Produk:
Age Defense Moisuturizer SPF 50
Saiz: 50 ml
Harga Runcit: RM 206.25
Tahan lama: Ikut penggunaan Gee masuk 8 bulan still ada banyak lagi, maybe boleh tahan sampai 10 bulan atau lebih. 


Pros:
Gee sangat puas hati lepas guna moisturizer plus sunscreen YOUTH ni. Kulit memang glowing. Pastu bolehlah lindung wajah dari sinar UVA UVB yang boleh merosakkan kulit kita. Rasa lebih protected gitu. Macam tinted. hihi


Cons:
Soal harga, ya Gee tau mahal. Tapi Gee dapat beli HARGA LAGI MURAH! Sebabnya boleh join ahli untuk makan sendiri untuk harga murah. Beza harga dia dalam 15-25% tau. Seriuss banyak beza harga ahli dan bukan ahli ni.


Recommend?
MasyaAllah best sangat kan?! 🤩😍 Kalau nak cuba YOUTH Age Defense Moisturizer SPF50 ni, boleh sangat beli sebab sekarang dah boleh beli secara loose item. (Bagi yang tak nak beli set).


Testimoni Youth Age Defence Moisturizer SPF 50

Testimoni Youth Sunscreen Shaklee

Testimoni Youth Sunscreen Shaklee

Testimoni Youth Sunscreen Shaklee

Testimoni Youth Sunscreen Shaklee

Testimoni Youth Sunscreen Shaklee

testimoni sunscreen youth shaklee

testimoni sunscreen youth shaklee


Cara Order?
Nak order Youth skincare? Klik bawab ini terus untuk whatsapp Gee yer. Nak dapat harga lagi murah dan jimat? Ada cara dia. Kenalah whatsapp Gee dulu.


www.wasap.my/6013-5707812




Post a Comment

0 Comments