7 Tips Pilih Pencuci Muka Yang Sesuai Dan Terbaik Untuk Kulit


Pemilihan pencuci muka yang sesuai dan terbaik untuk kulit kita sangat penting. Tiap orang mempunyai masalah dan jenis kulit yang berlainan. Jai, kita kena bijak memilih jenis pencuci muka yang sesuai dan bagus untuk kulit muka.




Tips-tips Memilih Pencuci Muka Yang Sesuai Dan Terbaik Untuk Kulit

1. Kena tahu dulu jenis kulit kita macam mana

Perkara paling penting kita mesti tahu jenis kulit kita macam mana supaya senang untuk memilih pencuci muka.

Jenis-jenis kulit:

Kenali jenis kulit anda

2. Tidak mengeringkan kulit muka
Pernah rasa tak kulit muka menjadi keringd dan rasa ketat selepas mencuci muka beberapa ketika? Pencuci muka jenis ini tidak sesuai untuk anda. Ia boleh membuatkan kulit kering, yang menyebabkan kelenjar minyak akan mengeluarkan lebih minyak untuk mengembalikan kelembapan kulit. Ini yang boleh menyebabkan kulit lebih berminyak dan risiko untuk naik jerawat lebih tinggi!

3. Pilih pencuci muka yang pH seimbang dengan kulit
pH kulit kita dalam pH 5-6, jadinya kita perlu mencari pencuci muka yang berada dalam pH seimbang dengan kulit.

4. Membersihkan kotoran pada muka
Pencuci muka yang bagus adalah yang mampu membersihkan segala kotoran pada kulit muka kita termasuk membuang sel-sel kulit mati. Tapi jika ada lagi kesan kotoran atau sisa makeup pada kapas selepas mencuci muka mungkin cara anda membersihkan muka tidak betul.

Aada betul juga ni sebab Gee cuci muka bila letak cleanser sikit jer ingat dah bersih rupanya salah. Kita kena letak lebih sikit anggaran dalam sebesar syiling 5 sen supaya nutrien dalam clenser ni betul-betul boleh membersihkan muka kita. Cubalah pasni, Gee dah try memang best sangat!

5. Membersihkan kotoran dalam liang pori-pori
Cuba semak ada tak fungsi pencuci muka tu yang betul-betul boleh membersihkan muka hingga jauh ke dalam liang pori-pori kita. Maksud Gee kat sini ialah yang jenis "deep cleansing". Penting ya ada fungsi "deep cleansing" untuk elakkan liang pori-pori kita tersumbat. Lagi-lagi jika kulit jenis berminyak dan yang selalu guna makeup setiap hari ni sangat perlu!

6. Elakkan pencuci yang ada bahan pewangi atau bahan kimia berbahaya
Sebabnya ia boleh merengsakan kulit, beri alahan pada kulit dan ada risiko untuk merosakkan kulit jadi lebih nipis!

Menurut American Academy of Dermatology, kita perlu elak atau semak jika pencuci muka kita beli ada ke tak bahan-bahan berikut:
  • Paraben
  • Pewangi Sintetik
  • Lauril Sulfat/Laureth Sulfat
  • Quaternium-15
  • Imidazolidinyl
  • Formaldehyde
  • DMDM Hydantoin
  • Phenoxyethanol methylchloroisothiazolinone

7. Memberi kelembapan pada kulit
Selain ada fungsi membersihkan kulit muka, kita kena pilih pencuci yang boleh melembapkan kulit muka. Bukan setakat muka bersih jer tapi kulit kita juga rasa lebih lembut, lebih segar dan boleh bernafas! Barulah gembira rasa lepas cuci muka kan?

Bagi yang banyak duduk dalam aircond tu kena pastikan pencuci muka ada fungsi untuk melembapkan kulit yang kering bagi tujuan mengawal paras minyak dalam liang kulit!

Moga tips untuk pilih pencuci muka yang sesuai dengan kulit muka ini dapat membantu anda. Pilih yang terbaik dan selamat untuk kulit.


Pencuci muka mana yang sesuai dan terbaik untuk kulit??
Kita kena rajin cuba pencuci muka yang bagus untuk kulit kita. Try and error.


Untuk pencuci muka yang Gee tengah guna sekarang, YOUTH Luminous Gel Oil Cleanser. Gee baru keluar di pasaran lepas 8 tahun kajian di buat. Gee guna tahun lepas dalam bulan Februari 2018. Sepanjang Gee guna pencuci muka Youth ni memang serasi untuk kulit muka.

Pencuci muka Youth ni tak buat kulit muka Gee kering, lepas cuci muka tu muka tak rasa ketat atau kering pun dan kulit muka memang rasa segar dan lembut.

Macam mana pulak untuk jerawat? Ok ke guna?
Tau tak muka Gee ada tumbuh jerawat banyak tiba-tiba tak tau sebab, tapi Gee masih guna pencuci muka Youth ni jugak. Alhamdulillah memang ok sangat! Jerawat terkawal dan cepat elok.

Satu lagi yang best setiap item dalam YOUTH skincare ni semuanya bebas bahan kimia berbahaya, guna 100 peratus tumbuhan dan bebas kekejaman ke atas haiwan.


Gee share sikit info Pencuci muka YOUTH ni untuk anda.












Berminat nak cuba dapatkan pencuci muka YOUTH?
Hubungi Gee di 013-5707812 atau klik di sini untuk Whatsapp Gee


Saya guna Youth Gel Oil Cleanser sejak 2018





Post a Comment

0 Comments