5 Sebab Kita Perlu Kolagen Setiap Hari


Sebut kolagen ramai yang ingat untuk kecantikan kulit saja. Sebenarnya ada banyak lagi manfaat kesihatan lain kolagen ni.

Jom ketahui 5 sebab kita perlukan kolagen setiap hari.



1. Kolagen bahan utama untuk kulit lebih tegang


Tahu tak? 30% protein dalam badan adalah kolagen. Ia memegang semua sel kulit bersama untuk tujuan mengekalkan keanjalan kulit dan memastikan ikatan bahagian dalaman dan luaran kulit tetap kuat dan anjal!

Tapi bila tededah kepada pelbagai faktor lain termasuk umur akan menyebabkan kulit anda secara beransur-ansur hilang keanjalan dan ketegangan. Tu yang anda perasan kulit makin kendur.

Itu sebabnya anda perlukan suplemen kolagen ke dalam rejim suplemen harian anda supaya anda boleh mengekalkan kulit yang anjal tegang dan katakan tidak kepada kulit kendur dan berkedut!


2. Kolagen menyokong kesihatan sendi


Kolagen juga penting untuk sendi. Ia membantu membentuk blok bangunan asas sendi, menyokong kekuatan sendi, fleksibiliti dan melancarkan pergerakan sendi.

Kolagen juga kaya dengan asid amino untuk memberikan sokongan dan keanjalan kepada tisu penghubung seperti tulang rawan, tulang, tendon dan ligamen untuk membantu anda bebas dan aktif bergerak setiap hari!


3. Kolagen untuk kuku dan rambut



Rambut dan kuku anda juga sangat memerlukan kolagen.

Bila cukup kolagen, ia akan menyokong penyerapan nutrien pada kulit kepala dan membina semula struktur asas kuku, supaya rambut dan kuku anda tumbuh dengan sihat. Anda nak rambut yang berkilat dan kuku yang kuat, jangan tinggalkan kolagen. Pastikan ia cukup setiap masa!


4. Kolagen boleh rosak setiap hari



Apabila anda terdedah kepada pencemaran alam sekitar, bahan kimia berbahaya dan sinar UV setiap hari, ia akan menghasilkan radikal bebas di bawah kulit anda, ini yang menyebabkan pelbagai kerosakan termasuk kolagen.

Jika terdedah berterusan kepada faktor ini semua dalam jangka masa panjang, ia boleh mengakibatkan tahap kolagen dalam badan anda menjadi rendah dan membawa kepada risiko penuaan lebih awal.

Walaupun anda tidak boleh mengelakkan diri dari pencemaran ini dan sinar UV, anda boleh mengekalkan tahap optimum kolagen untuk kulit yang sihat, muda dengan cara mengambil kolagen setiap hari.


5. Kolagen berkurang setiap tahun!



Menurut Pembantu Profesor dermatologi di University Of Pittsburgh dan Pengarah Pembedahan Kosmetik dan Pusat Kesihatan Kulit, selepas umur 20 tahun, badan anda
menghasilkan kurang 1% kolagen berbanding tahun sebelumnya.

Pengurangan kolagen ini boleh membawa kepada garis halus, kedutan, dan kulit yang kering serta kusam. Ini tidak sepatutnya menghalang anda daripada kelihatan dan berasa lebih muda tahun demi tahun, jadi sebaiknya anda mulakanlah mengambil kolagen dari sekarang!



Banyak sebab yang buat anda perlu amik kolagen. Lepasni kena selalu pastikan badan sentiasa dapat kolagen.

Kolagen ni anda boleh ambil juga dari suplemen kolagen. Contohnya macam Collagen Plus Powder Shaklee. Dalam bentuk pek mudah diminum di mana saja. Bila ambil 1 pek Collagen Plus ni anda terus dapat bekalan 4000mg kolagen! Senang kan?? Memang meningkat naik kolagen dalam badan ni bila tia hari ambil.


Pek Baru Collagen Shaklee

Collagen Plus Powder

Antara Kebaikan Collagen Plus Powder Shaklee
  • Meningkatkan ketegangan dan keanjalan kulit dengan mengurangkan garis halus dan kedutan.
  • Mengecilkan liang pori dan meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit.
  • Melembapkan dan membekalkan nutrien kepada kulit dari dalam supaya lebih cerah, berseri.
  • Memudarkan pigmentasi dan meratakan tona kulit.
  • Menggalakkan penghasilan kuku yang lebih kuat, lebih tebal, dan rambut lebih berkilau.
  • Membantu menegangkan kulit kendur untuk bentuk badan yang lebih menarik dan kelihatan lebih sihat.
  • Membantu menegangkan dan menganjalkan payudara.




Berminat untuk mendapatkan Collagen Plus Powder Shaklee yang organik dan selamat ini? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;

Rakan Shaklee Anda,
Nurzhiana bt Mohd Yunus (Gee)
SMS/WhatsApp :+60135707812
FB Page: 
Ziana Enos Dot Com
Personal FB : 
Ziana Eunos
Instagram: 
@zianaeunos.co


Saya ialah Gee yang juga merupakan pengedar aktif Shaklee yang jujur dan amanah sejak 2015, serta berusaha untuk membantu meningkatkan kesihatan anda. Hubungi saya terus agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda untuk hidup lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin yang betul dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda KHAS untuk CUSTOMERS saya sahaja!


NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
Berminat nak menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, VICTORY EMPIRE TEAM yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.




Post a Comment

1 Comments

  1. Salam kenal ziana..
    Good info and thank you for sharing..
    Collagen memang penting untuk keanjalan kulit dan seperti yang dikongsi di sini.. LZ pun sekarang banyak consume makanan yang meningkatkan collagen secara semulajadi.. Al-maklum umur semakin meningkat..

    ReplyDelete