Cara Berkesan Merawat Bersin


Bersin yang tak berhenti-henti. Bila bangun pagi jer bersin sampaikan hidung tersumbat berair, selsema dan gatal hidung. Bila kena habuk dan debu juga sama. Stress rasa kan. Rimas. Tak selesa langsung. Apa lagi nak buat?




Menurut Pakar Perunding Otorinolaringologi Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Prof Madya Dr Rosdan Salim, gejala awal seduan ini berlaku kerana keradangan membran nasal (hidung) yang kerap bersin, hidung berair, hidung tersumbat, gatal hidung atau mana-mana kombinasi itu. Ramai yang tak dapat mengesannya lebih awal dan gejala ini perlulah mendapatkan rawatan terus jika terkena secara berterusan beberapa hari bagi mengelak ia menjadi resdung atau alahan sinusitis.

Jangan risau. Gee boleh bantu sebab Gee sendiri juga ada masalah bersin dulu. Sebiji sama semua tanda dan gejala dia iaitu Gee selalu bersin pagi, hidung tersumbat, hidung berair, tak boleh kena habuk dan debu terus akan bersin tanpa henti.


Apa yang Gee buat untuk merawat bersin ini dengan cara yang betul-betul berkesan??

Gee ambil suplemen VITAMIN C. Sebenarnya kan kisahnya dulu Gee amik Vitamin C ni untuk kulit cantik, tapi tak sangka-sangka juga Gee dapat selesaikan skali bersin ni. Memang seronok sangat lah. Siapa jer yang tak gembira kan?


Testimoni Bersin dengan Shaklee

Dalam masa Gee ada bersin tu kan, masa tu kulit Gee juga ada jerawat halus banyak (ni yang buat kulit Gee rasa kasar tak licin) dan kulit berminyak juga.

Berkat Gee rajin setiap hari Gee makan vitamin C ni dan tak sampai sebulan. Alamak! Bersin Gee dah lebih terkawan dan sangat jarang kena. Lepas tu kan, Gee juga perasan yang jerawat kat muka dah makin kurang. Takda dah jerawat halus, jerawat pasir kat muka. Kulit muka pun dah tak berminyak macam dulu.

Gee amik Vitamin C ni setiap pagi dan malam. Bagi tujuan kuatkan antibodi badan Gee. Alhamdulillah. Sampai sekarang dah makin ok bersin. Bersin dah takut nak datang dah. Hihi. Senang hati bila sentiasa sihat ni.

Tu lah cara Gee merawat bersin dengan cara makan suplemen Vitamin C Shaklee. Tapi apapun dengan izin Allah swt juga. Terima kasih Allah asbab amik suplemen Shaklee, bersin dah ok!


Gee juga nak kongsikan skali tips-tips lain untuk merawat masalah bersin.

Tips dan Cara Untuk Merawat Bersin dengan Berkesan
  • Selain dari makan suplemen Vitamin C,
  • Juahkan diri daripada debu, habuk, bulu binatang peliharaan.
  • Sentiasa membasuh hidung secara menyedut sedikit air dalam hidung dan membuangnya.
  • Menggunakan ubat antihistamin bagi mengurangkan rasa gatal atau berair dalam hidung.
  • Menggunakan steroid untuk menyembur di kawasan radang atau sensitif tapi bergantung kepada pakar perubatan.


Apapun cara, Gee lebih sukakan makan vitamin C. Sambil kuatkan pertahanan badan sambil ia merawat bersin dari dalam badan kita sendiri. Bonus juga Vitamin C boleh tingkatkan kolagen dalam badan!


Moga perkongsian Gee tentang cara terbaik untuk merawat bersin ini dapat membantu anda yang masalah bersin / resdung juga.





Berminat untuk mendapatkan Vitamin C Shaklee yang organik dan selamat ini? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;

Rakan Shaklee Anda,
Nurzhiana bt Mohd Yunus (Gee)
SMS/WhatsApp :+60135707812
FB Page: 
Ziana Enos Dot Com
Personal FB : 
Ziana Eunos
Instagram: 
@zianaeunos.co


Saya ialah Gee yang juga merupakan pengedar aktif Shaklee yang jujur dan amanah sejak 2015, serta berusaha untuk membantu meningkatkan kesihatan anda. Hubungi saya terus agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda untuk hidup lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin yang betul dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda KHAS untuk CUSTOMERS saya sahaja!


NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
Berminat nak menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, VICTORY EMPIRE TEAM yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.




Post a Comment

0 Comments