Cara Memilih Kolagen Terbaik Di Pasaran


Ada banyak jenis dan jenama kolagen di pasaran sampaikan kita tak tahu nak memilih dan membeli yang betul-betul terbaik dan berkesan kan?? Ramai beli kolagen untuk kulit dan kecantikan. Sebab nak cepat cantik. Tapi perlu hati-hati bila memilih ya.

Ok. Jangan risau. Gee akan kongsikan apakah ciri-ciri untuk memilih dan membeli kolagen yang terbaik.





Cara/Tips Memilih Kolagen Terbaik Di Pasaran

1. Mengandungi Kolagen Jenis 1

Jika nak beli kolagen pastikan ia adalah Kolagen Jenis 1 sebabnya ia paling utama untuk kesihatan kulit kerana ia merupakan blok asas untuk membina kulit. Kolagen Jenis 1 menyumbangkan 90% kolagen untuk badan membina kulit, tendon, ligamen, organ dan tulang. Ia juga mampu meningkatkan ketegangan kulit, dan menjadikan ia tidak mudah kendur. Malah, ia sangat penting dalam proses penyembuhan luka.


2. Kadar Penyerapan Yang Terbaik

Jika nak pilih kolagen, pastikan kolagen yang banyak agar dapat menyerap ke dalam badan sepenuhnya. Kolagen yang terbaik pilih kolagen jenis marin kerana ia mempunyai kadar penyerapan yang tinggi kerana mempunyai zarah yang kecil. Bila kadar penyerapan tinggi, maka ia boleh meningkatkan sistesis kolagen pada bahagian dermis dengan lebih efisyen sekaligus membantu kesihatan kulit, tulang dan sendi.


3. Lebih Dalam, Lebih Bagus

Maksdunya ialah, bila nak kolagen yang terbaik anda kena memilih sumber kolagen dari ikan laut dalam seperti ikan laut merah yang mempunyai kebolehan dalam menahan tekanan yang tinggi di dalam dasar laut. Ini yang membuatkan ia lebih tahan lasak dan mempunyai sumber kolagen yang berkualiti tinggi.


4. Bergabung Dengan Nutrisi Lain

Satu lagi cara memilih produk kolagen terbaik ialah bila ia bergabung bersama dengan nutrisi yang lain untuk kesan yang lebih baik dan optimum ke dalam badan anda.

Pastikan anda memilih produk kolagen yang kaya dengan sumber vitamin C untuk menggalakkan penghasilan kolagen, dalam masa yang sama ia juga boleh melawan radikal bebas. Satu lagi, ada kandungan vitamin B seperti B2 dan B6 untuk menyokong metabolisma tenaga, kerana ia sangat penting untuk penghasilan kolagen di dalam sel badan kita.



Ok. Ada 4 tisp untuk dapatkan produk kolagen yang terbaik di pasaran. Pastikan anda membeli kolagen yang ada semua ciri-ciri macam Gee tulis atas tu yer.


Sebelum tu, Gee nak rekomen produk kolagen yang terbaik untuk anda semua iaitu Collagen Plus Powder. 

Kenapa Perlu Memilih dan Membeli Collagen Plus Powder?
Jom kita lihat apa ada dalam Collagen Plus Powder ni.




Keistimewaan Collagen Plus Powder
  • Mengandungi 4,000 mg proprietari Kolagen Sisik Ikan Laut (Ikan Merah), kolagen yang dipilih dengan teliti yang diekstrak dari sisik Ikan Merah.
  • Memberi lebih daripada sekadar kolagen, ada tambahan Vitamin C dan Vitamin B untuk menyokong kulit yang lebih tegang, untuk tampil lebih muda dan kekal jelita.
  • Berat molekul rendah untuk penyerapan yang tinggi dalam badan.

Kebaikan Collagen Plus Powder
  • Meningkatkan ketegangan dan keanjalan kulit dengan mengurangkan garis halus dan kedutan.
  • Mengecilkan liang pori dan meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit.
  • Melembapkan dan membekalkan nutrien kepada kulit dari dalam supaya lebih cerah, berseri.
  • Memudarkan pigmentasi dan meratakan tona kulit.
  • Menggalakkan penghasilan kuku yang lebih kuat, lebih tebal, dan rambut lebih berkilau.
  • Membantu menegangkan kulit kendur untuk bentuk badan yang lebih menarik dan kelihatan lebih sihat.
  • Membantu menegangkan dan menganjalkan payudara.


Bentuk pek yang boleh dibawa ke mana saja




Berminat untuk mendapatkan kolagen terbaik, Collagen Plus Powder shaklee yang organik dan selamat ini? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;

Rakan Shaklee Anda,
Nurzhiana bt Mohd Yunus (Gee)
SMS/WhatsApp :+60135707812
FB Page: 
Ziana Enos Dot Com
Personal FB : 
Ziana Eunos
Instagram: 
@zianaeunos.co


Saya ialah Gee yang juga merupakan pengedar aktif Shaklee yang jujur dan amanah sejak 2015, serta berusaha untuk membantu meningkatkan kesihatan anda. Hubungi saya terus agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda untuk hidup lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin yang betul dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda KHAS untuk CUSTOMERS saya sahaja!


NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
Berminat nak menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, VICTORY EMPIRE TEAM yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.




Post a Comment

0 Comments