Cara Selamat Merawat Muka Breakout Teruk


Cara merawat muka breakout sebab salah guna produk. Kalini Gee nak kongsikan kisah benar muka teruk naik jerawat, kira breakout lah. Puncanya sebab salah pakai produk local skincare yang ada merkuri kata beliau.

Ini Gee tunjuk dulu kulit muka Nani ni.




Yang sebelah lagi tu kulit muka Nani dah makin elok. Kata Nani, dia tak pernah pergi dermatologists atau klinik kulit ambil ubat makan ke apa ke sebabnya Nani masih lagi student je time tu. Ayah Ummi Nani juga pernah panggil ustaz datang rumah buat rawatan resdung, tu pun dua kali je rasanya lepastu tak buat dah.


FB Nani >> Dhamiratul Hanani


Apa yang buat kulit Nani makin elok dan kembali sihat semula lepas breakout?

Kata Nani asbab dia ikhtiar dengan produk Shaklee barulah kulit sembuh balik.

" Nani memang tak pernah consume any supplement even vitamin dekat drugstores, sebab dulu Nani fikir risau effect buah pinggang, Nani memang pantang benda benda macam ni sebab takut. So sebelum Nani consume Shaklee, memang Nani tanya ramai orang, Nani google, buat kajian sendiri, sampai suatu hari tu Allah buka hati Nani untuk beranikan diri mencuba produk Shaklee. "


Produk apa yang Nani amik untuk rawat kulit breakout?

Gee ada tanya Nani kat facebook beliau, Nani bagitau dia amik, yang paling kerap Nani repeat order Alfalfa, Vitamin c dengan ESP. Selain itu ada juga add on Collagen, B-complex, Zinc plus dengan Vitamin E.


Bagaimana produk ini membantu merawat kulit?

  • Alfalfa penting untuk detox darah, cuci darah kotor sebab jerawat atau muka breakout sebab banyak toksin juga dalam badan. Tu penting amik Alfalfa bagi bantu detox.
  • Vitamin C memang penting untuk kulit, ia bantu hasil kolagen. Paling penting baiki kulit jerawat, jerawat cepat kecut dan sembuh.
  • ESP ni protein penting untuk baiki kulit yang rosak atau breakout termasuk bekas parut jerawat. Nak kulit licin sekata kulit kena rajin ambil ESP.
  • Collagen juga penting untuk bekal kolagen pada kulit. Kulit cukup kolagen akan lebih sihat, anjal, parut berlubang makin pudar dan rata balik.
  • B-Complex juga penting untuk kulit jerawat, lancarkan peredaran darah agar kulit kekal berseri tak kusam.
  • Zinc Plus wajib jika ada jerawat teruk, ia boleh bantu kawal dan cegah jerawat yang teruk termasuk jerawat bernanah dan berdarah atau luka.
  • Vitamin E bantu baiki kulit berparut kesan jerawat. Boleh ambil lepas jerawat di muka dah makin hilang. 


Itulah dia fungsi setiap produk yang Nani ambil untuk merawat muka jerawat teruk akibat salah pakai produk yang banyak bahan berbahaya untuk kulit muka. 


Gee harap berhati-hatilah memilih produk skincare untuk muka sebab kulit muka kita lebih nipis dan cepat sensitif berbanding kulit bahagian lain. 


Jika ada masalah jerawat atau muka breakout rosak boleh cuba produk Shaklee yang selamat dan berkesan ini. Gee sedia membantu anda.



Boleh tengok muka adik gee juga breakout >> Testimoni Muka Jerawat






Post a Comment

2 Comments

  1. Lagi 1, kena jugak jaga pemakan,kurangkan mkn oily, in shaa Allah, membantu disamping suppliment and skincare yang baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul sangat.. ni memang kena jaga bab makan tu. tu paling banyak efek kat kulit kita

      Delete