7 Cara Kekal Cergas Bertenaga Sepanjang Hari

Bila bangun pagi dari tidur pastinya kita nak bangun dalam cergas dan kekal bertenaga sepanjang hari. Lagilah yang aktif dan banyak kerja memang nak sentiasa aktif bertenaga seharian. 

Cara kekal cergas bertenaga

Berikut Gee kongsikan tips kekal cergas bertenaga sepanjang hari:

1. Cukup tidur pada waktu malam. Cuba tidur 4 ke 6 jam sehari. Bila bangun pagi badan tak rasa letih dan lenguh.

2. Makan sarapan pagi bagi pastikan badan bertenaga dari awal pagi. Juga bagi elak lapar sebab bila lapar badan boleh jadi lemah.

3. Cuba untuk bersenam untuk bagi badan stamina dan aktif bergerak. Dapat berjalan sikit pun dah ok. Janji ada bergerak. “When you walk, you wil get healthy mind, healthy body and healthy soul”. Ni kata-kata Gee jumpa. 

4. Rajin minum air. Jika boleh bangun pagi dah terus minuma air kosong. Biasakan untuk kerap minum air kosong selalu. 

5. Makan makanan tinggi tenaga. Contohnya seperti telur, ikan, ayam, susu, dagung dan yogurt. 

6. Dengar lagu atau muzik. Boleh juga dengar zikir. Tujuan supaya bagi rohani kita bersemangat secara tak langsung. 

7. Makan-makanan tambahan. Misalnya suplemen untuk bekal nutrisi pada badan. Bila cukup vitamin secara tak langsung fungsi dan sistem badan berfungsi dengan baik. Contohnya Vitamin C bagus untuk sistem imun badan lebih mantap. Bila imun badan kuat badan akan rasa lebih bertenaga. 


Itulah tips dan cara yang boleh membantu badan kita lebih cergas dan bertenaga. Bila badan sihat bertenaga, hati juga rasa tenang dan gembira. 

Satu lagi Gee nak kongsikan testimoni dari customers Gee sendiri. Katanya, 


Cinch tea ni memang bagus untuk bagi tenaga pada badan kita. Gee juga ada minum. Best. Tak rasa mengantuk atau lemah badan seharian tu. 


Dalam bentuk stick senang nak bawa dan minum pada bila-bila masa. Satu stick satu kali minum. Sekotak ada dalam 28 stick. 

Pastu boleh juga campur lemon dalam Cinch Tea tu. Nak guna air sejuk atau panas juga boleh. 


Baca sini info lengkap Cinch Tea


Bagi yang berminat nak dapatkan Cinch Tea boleh terus hubungi Gee. Juga berpeluang untuk dapat harga ahli 20%-25% lebih murah. Terima kasih. 




Post a Comment

5 Comments

  1. Thank you for sharing..
    Start PKP memang tak pernah keluar rumah kec masa pergi swab test last 2 weeks. Badan pun rasa lemau dah sebab lama sangat terperuk kat rumah tak kena cahaya matahari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcome :)
      Ya kena kuar gak amik cahaya dan udara segar

      Delete
  2. Datang blogwalking ahad sambil baca2 tips cergas sepanjang hari. Betul tu biasa kalau bangun2 dari tidur dah tak semangat, nak mula hari pun tak ada daya hehe #Staysafe

    ReplyDelete