Vitamin dan Mineral Untuk Bantu Tidur Lena

Tidur yang cukup penting untuk kesihatan badan anda. Termasuk untuk mood yang lebih baik, membantu menguatkan sistem imun badan, badan lebih cergas, dan penting untuk metabolisme badan. Bila badan kurang tidur boleh membawa kepada masalah kesihatan. 

Vitamin dan Mineral Untuk Bantu Tidur Lena

Vitamin dan Mineral Penting Untuk Bantu Tidur Lena

Ada beberapa pilihan vitamin dan mineral penting yang boleh membantu anda mudah tidur iaitu:

1. Vitamin B Complex

Vitamin B Complex adalah gabungan 8 jenis vitamin B iaitu vitamin B1 (thiamin), B2 (ribodlovin), B3 (niacin), B5 (antothenic acid), B6 (pyridoxin), B7 (biotin), B9 (asid folik) dan B12 (cobalamin).

Badan memerlukan vitamin B terutama B12, bila kurang vitamin B12 boleh menyebabkan masalah anemia dan sukar tidur. Dan gabungan vitamin B1, B2, B6 dan B12 juga dapat membantu kualiti tidur lebih baik. Selain untuk tidur vitamin B juga bagus untuk metabolisme badan, melancarkan peredaran darah, menenangkan dan mengawal stress. 

Suplemen B-Complex lengkap dengan semua 8 jenis vitamin B. Boleh diambil setiap hari untuk membantu kualiti tidur lebih baik. 

Bcomplex untuk tidur lena


2. Vitamin D

Tentu pernah dengan vitamin D bagus untuk membantu mudah tidur lena. Vitamin D paling mudah didapati dari cahaya matahari iaitu dengan berjemur sekejap pada waktu pagi. Anda juga boleh medapatkan vitamin D dari makanan seperti susu. Untuk lebih mudah dapatka dari suplemen Vitamin D. 

Ostenutrix untuk mudah tidur lena


3. Vitamin C

Vitamin C juga dapat membantu mudah tidur selain terkenal untuk sistem imun dan kulit. Pengambilan vitamin C yang cukup setiap hari membantu mendapatkan kualiti tidur yang baik dan mengurangkan rasa mengantuk pada waktu siang.

Vitamin C untuk mudah tidur malam

4. Magnesium

Salah satu mineral penting untuk badan. Magnesium terlebih dalam lebih 300 proses metabolisme badan termasuk membantu tidur lebih baik, menenangkan sistem saraf dan otot. 

Vitamin untuk bantu tidur lena


Jika anda ada msalah sukar tidur malam bolehlah mencuba 4 jenis vitamin dan mineral di atas. Moga dapat membantu menambah baik kualiti tidur anda. Bahaya kurang tidur jika dibiarkan. 






Post a Comment

0 Comments