Vitamin C Yang Sesuai Untuk Gastrik

Suplemen vitamin C yang sesuai untuk gastrik. Gastrik ialah keradangan pada permukaan dalam organ perut. Keradangan biasa berlaku disebabkan asid terhasil daripada makanan tertentu seperti minuman beralkohol, berkafein, ubat antiradangan, dan buah sitrus (oren, limau, anggur). 

Vitamin C Yang Sesuai Untuk Gastrik


Buah jenis sitrus inilah yang biasanya kaya dengan vitamin C hingga menyebabkan orang yang ada gastrik lebih berhati-hati memilih suplemen vitamin C. Bagi yang ada gastrik lebih baik mengambil makanan jenis sitrus ini selepas makan dan elak makan masa perut kosong.

Vitamin C menyebabkan gastrik?

Vitamin C ialah sejenis vitamin larut air dan ia tak disimpan dalam badan kita. Vitamin C bersifat tinggi antoksidan dan ia penting untuk fungsi imun badan kita. Vitamin C juga membantu melawan bakteria H.plyori (bakteria yang sebabkan gastrik). Jadi, vitamin C bukan punca utama yang sebabkan gastrik. 

Vitamin C yang sesuai untuk gastrik

Elak pilih vitamin C dari sumber buah-buah sitrus dan sebaiknya pilih vitamin C dari sumber lain seperti dari ekstrak jagung. Jagung bagus untuk yang perut sensitif dan gastrik serta boleh diambil pada bila-bila masa.

Vitamin C Shaklee untuk gastrik

  • Vitamin C dari sumber semulajadi yang dihasilkan daripada ekstrak jagung dan ia sesuai untuk yang mempunyai perut sensitif dan gastrik. 
  • Satu tablet membekalkan 500mg vitamin C dan ada teknoloi pelepasan masa, iaitu melepaskan vitamin C secara berperingkat selama 5 jam. 
  • Boleh diambil bila-bila masa dan setiap hari.
  • Mengandungi tambahan 120mg Bioflavonoids Sitrus untuk meningkatkan lagi keberkesan vitamin C.
Vitamin C Shaklee untuk gastrik
Vitamin C Shaklee untuk yang ada gastrik

Oh ya satu lagi kan vitamin C shaklee ada 2 jenis. Macam dalam gambar bawah ni. Satu jenis telan je dengan air dan satu lagi boleh kunyah-kunyah atau hisap. Ni sedap rasa masam lemak manis perisa lemon vanilla. 

Vitamin C Shaklee Untuk Gastrik

Macam ni lah rupa vitamin C Shaklee. Orang ada gastrik atau perut sensitif boleh cuba vitamin C ni. Bila-bila masa boleh makan. 

Vitamin C Shaklee Untuk Gastrik


Bagi yang ada gastrik boleh mencuba vitamin C Shaklee ini sebab ia dari ekstrak jagung. 


Baca juga:

Ketahui 7 Punca Gastrik Yang Anda Perlu Tahu

3 Cara Mudah Untuk Membantu Masalah Gastrik

Set Puasa Shaklee Untuk Gastrik

8 Tips Berpuasa Bagi Pesakit Gastrik

25 Kebaikan VItamin C Yang Ramai Tak Tahu

Kebaikan Vitamin C Untuk Lelaki

Vitamin C Terbaik Untuk Orang Dewasa


Promosi Vitamin C 

  • Beli 2 botol RM99!
  • Biasa 2 botol RM230, so jimat banyak!

promosi vitamin C Shaklee




Cara dapatkan vitamin C untuk gastrik

Berminat untuk dapatkan suplemen Shaklee untuk gastrik, anda boleh terus hubungi Gee di 013 570 7812 atau klik gambar untuk pautan segera whatsapp.
 
Vitamin B Shaklee untuk stress



Post a Comment

5 Comments

  1. walaupun dia masam tapi masih sesuai dgn org gastrik sebab ekstraknyer dari jagung. So jangan la risau ..

    ReplyDelete
  2. Saya dan suami memang makan vitamin C Shaklee vita-C plus tu, memang bagus

    ReplyDelete
  3. Thanks for sharing this as I wasn't aware there is Vit C for gastric people, gonna check out to restock at home. Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  4. Vitamin C sedap main kunyah2 ... Alahai teringat dulu time kecik2 , suka betul makan vit C , mcm makan gula-gula , sampaikan mak terpaksa letak botol vit C di tempat tinggi ...

    ReplyDelete
  5. kawan yong ada gastrik,dia memang excited sebab makan vitamin C xda sakit perut.Dia cakap ada jenama yang dia ambil sebelum ni memang ganggu perut tu yang mula-mula sebelum makan shaklee dia macam risau sangat

    ReplyDelete