Supplemen Terbaik Untuk Wanita 30 Tahun Ke Atas

Suplemen terbaik untuk wanita berumur 30 tahun, 40 tahun dan 50 tahun ke atas. Bila dah masuk umur 30an ni memang dah kena jaga kesihatan dan ambil vitamin. Fasa ini macam-macam penyakit mula muncul dan proses penuaan juga dah mula berlaku.

Supplemen Shaklee Terbaik Untuk Wanita

Ok apa suplemen yang sesuai untuk wanita umur 30an, 40an dan 50an? Gee pun dah umur lebih 30 tahun juga ni. So, Gee nak kongsikan apa yang bagus dan sesuai berdasarkan pengalaman Gee sendiri juga.

Suplemen untuk wanita umur 30an, 40an dan 50an

1. Pertama sekali wajib amik Vitamin C. Semua tahu kan vitamin C penting untuk sistem imun badan. Jika jenis mudah jatuh sakit, kerap demam selsema dan bersin tu rajin-rajinlah makan vitamin C tiap hari.

Vitamin C juga bagus untuk kulit, ia membantu dalam merangsang penghasilan kolagen dalam badan kita. Kolagen kita ni bila dah umur 20an akan berkurang 1 peratus setiap tahun. Cuba kira sekarang dah umur berapa? Mesti dah banyak kan? Lepas ini kena lagi rajin amik vitamin C tiap hari jika nak awet muda.

Supplemen Shaklee Terbaik Untuk Wanita


2. Multivitamin juga penting. Umur dah lebih 30 ni dengan kerja dan rutin harian hidup kita pastinya agak sukar untuk dapat vitamin dan mineral cukup dari makanan harian.

Macam Gee sendiri juga tak lengkap nak cukup semua nutrisi dalam makanan harian. Jadi, Gee tambah dengan makan multivitamin Vitalea. Dalam dia ada 28 vitamin dan mineral penting untuk fungsi badan. 

Supplemen Shaklee Terbaik Untuk Wanita


3. Kalsium dan Magesium

Dua mineral ni sangat penting untuk kesihatan tulang, jantung. membantu tidur lebih lena, badan lebih cergas tak sakit badan. Boleh amik mineral ini dalam Ostenutrix macam Gee makan tiap hari. Dalam Ostenutrix ini ada kalsium, magnesium, vitamin D, mangan, zinc. 

Supplemen Shaklee Terbaik Untuk Wanita


4. Protein soya ESP

Protein penting untuk membina otat dan kulit yang anjal. Bila dah mula umur 30an, badan kita akan mula berubah. Otot dah kurang, kulit mula kendur dah tak tegang, kulit kusam dan tak berseri, badan mula rasa cepat letih.

Sebab tu Gee suka rekomen protein ESP untuk wanita sebab ada banyak manfaat badan kita dapat. Paling best bila minum soya ESP ni kenyang dan bertenaga. Boleh buat minum pagi-pagi. Biasa kita wanita pagi dah sibuk banyak tugas nak dibuat kan? Lagi-lagi yang ada anak kecik, suami dan bekerja. Memang tak sempat nak minum pagi. 

Supplemen Shaklee Terbaik Untuk Wanita


5. Omega 3 

Sangat diperlukan badan kita wanita terutama bila dah makan macam-macam dan umur makin bertambah, senang untuk dapat risiko kolesterol LDL tinggi, darah tinggi, sakit jantung, dan sakit sendi.

Pentingnya Omega 3 sebab ia bersifat tinggi anti radang, membantu mengawal keradangan dalam badan kita. Keradangan tinggi dalam badan disebabkan stress, kurang tidur, merokok, banyak makan makanan ringan, yang tinggi gula dan lemak. Ini memang gaya hidup kebanyakan dari kita kan? Sebab tu Gee sangat rekomen Omega 3.

Boleh ambil suplemen Omega Guard, ada kandungan Omega 3 yang tinggi. 

Supplemen Shaklee Terbaik Untuk Wanita


6. Alfalfa Complex

Tak lupa juga Alfalfa atau jamu moden buat wanita. Kenapa jamu moden? Sebab dalam bentuk tablet yang mudah ditelan. Khasiat tumbuhan alfalfa untuk wanita memang sangat banyak. Bagus untuk kesihatan dalaman orang perempaun. 

Supplemen Shaklee Terbaik Untuk Wanita


7. GLA Complex

GLA lebih pada untuk membetulkan balik hormon dalam badan. Jika period tak menentu atau hormon tak stabil boleh amik GLA ni. Juga sesuai buat wanita yang merancang untuk hamil juga boleh diamalkan awal sejak dari lepas berkahwin. 

Supplemen Shaklee Terbaik Untuk Wanita



Baca juga:









Ok ada banyak pilihan suplemen untuk wanita. Boleh ambil ikut keperluan dan masalah masing-masing. Berminat nak tau suplemen apa yang sesuai boleh hubungi Gee terus. Nantii Gee guide mana yang sesuai. klik gambar untuk pautan segera whatsapp.

 
Vitamin B Shaklee untuk stress




Post a Comment

1 Comments