5 Minuman Terbaik Untuk Pesakit Gastrik Masa Puasa

Mengambil minuman yang betul penting untuk pesakit gastrik. Kalini ini Gee kongsikan apa minuman yang sesuai dan boleh diminum oleh mereka yang ada sakit gastrik bagi mengelak dan mencegah ia datang menyerang terutama pada bulan puasa bakal tiba. 

Minuman Terbaik Untuk Pesakit Gastrik Masa Puasa

Gastrik berlaku bila ada keradangan atau hakisan pada lapisan perut. Ada juga yang mengalami gastrik teruk hingga berlakunya ulser perut pada laipasa dalam sel dan boleh membawa kepada risiko kanser. Baca di sini, 7 punca gastrik

Minuman yang terbaik untuk pesakit gastrik

1. Air kelapa - ia boleh memberi kesan sejuk pada dinding perut dan mengurangkan keradangan pada perut. Malah, air kelapa juga boleh membunuh bakteria, mempercepatkan proses penyembuhan dan menguatkan sistem imun badan. Jika ada gastrik boleh cuba minum air kelapa muda. Lagi nak berpuasa, air kelapa juga boleh hidrat badan dan bekalkan elektrolit dan membantu mengawal suhu badan. Yang penting jangan minum letak gula. 

2. Teh Hijau - Mereka yang ada gastrik juga boleh mengambil teh hijau kerana ia tinggi antioksidan untuk mencegah gastrik kronik. Boleh bancuh teh hijau suam-suam panas dan minum selepas makan atau lepas berbuka petang maghrib tu.

3. Susu lembu atau susu kambing - mengandungi sumber prebiotik baik untuk perut. Pilih dari sumber semulajadi, kurang gula dan rendah lemak. 

Jika tak boleh minum susu, tak masuk nak minum teh hijau dan jarang nak dapat air kelapa muda? Boleh cuba minum ESP dan cinch shake. 

4. ESP - minuman protein soya ESP adalah alternatif buat yang tak suka minum susu haiwan tapi nak juga minum susu. Ia mengandungi kalsium, rendah lemak, tiada kolesterol dan tiada gula tambahan jadi baik untuk yang ada gastrik dan perut sensitif. Boleh diminum pada bila-bila masa terutama nak berpuasa tak lama lagi, buat minum masa sahur. Boleh blend bersama kurma juga.

Minuman Terbaik Untuk Pesakit Gastrik Masa Puasa

5. Cinch Shake - minuman protein yang juga baik untuk yang ada masalah gastrik. Ada pilihan perisa coklat, cafe latte dan vanilla. Semua sedap perisa dia. Juga ada protein, kalsium, serat, ada multivitamin, tiada gula tambahan. Boleh dijadikan 'meal replacement' untuk yang tak sempat makan. Bila-bila masa juga boleh minum. Lagi kenyang dan sedap. 


Minuman Terbaik Untuk Pesakit Gastrik Masa Puasa

Bagi yang ada gastrik dan nak berpuasa di bulan ramadhan bolehlah cuba minuman yang Gee cadangkan ini. Untuk waktu sahur boleh minum ESP dan cinch shake. Boleh juga jika nak campur minum 2 ni. Sangat baik untuk perut tahan lama lapar bila berpuasa seharian. Yang penting sedap, kenyang dan memberi tenaga pada badan. Taklah rasa lesu sangat badan bila sahur minum protein ESP atau Cinch Shake. 

Baca juga: Pengalaman ramadhan dengan set puasa shaklee


Testimoni minum set puasa shaklee untuk gastrik

Minuman Terbaik Untuk Pesakit Gastrik Masa Puasa


Minuman Terbaik Untuk Pesakit Gastrik Masa Puasa



Boleh hubungi Gee terus atau klik gambar untuk pautan whatsapp. Gee akan bantu bagi yang berminat dengan minuman shaklee untuk gastrik ini.

  
Minuman terbaik untuk gastrik puasa




Post a Comment

1 Comments