7 Sebab Kenapa Shaklee Supplements Terbaik di Malaysia

Ada pelbagai jenis supplements di Malaysia dan semua ada kelebihan tersendiri. Tapi kenapa Gee memilih Shaklee dan tetap setia mengamalkannya sejak 2015? Mesti ada sebabnya kan. Jom Gee kongsikan untuk korang. 

Kenapa Shaklee Supplements Terbaik di Malaysia


7 Sebab Kenapa Shaklee Supplements Terbaik di Malaysia

Sebab utama produk shaklee dibuat dari bahan-bahan semulajadi yang asli dan organik. Maksudnya tak ada bahan kimia yang berbahaya kepada badan kita. Shaklee juga telah membuat lebih 100,000 ujian kawalan kualiti setiap tahun untuk memastikan kualiti dan potensi produk terbaik dan selamat untuk kita makan setiap hari. Tu Gee suka dan konsisten makan supplements Shaklee ni sejak 8 tahun lepas.

Produk Shaklee juga terbukti berkesan, bukan sekadar testimoni semata. Siap ada kajian Landmark yang menunjukkan bahawa populasi Shaklee sangat sihat daripada populasi umum dari segi kesihatan jantung, otak, dan kesihatan kognitif berbanding dengan pengguna yang tidak mengambil suplemen atau pengambil suplemen bukan produk Shaklee. Kajian ini dibuat lebih dari 20 tahun. Ini kerana penyakit mengambil masa 10 hingga 30 tahun memberi kesan pada badan kita. Bila ada kajian sebegini kita jadi lebih yakin nak ambil supplements setiap hari.

Kenapa Shaklee Supplements Terbaik di Malaysia


Shaklee juga sentiasa selamat. Setiap tahun ada lebih 350 kajian dibuat untuk setiap ramuan produk Shaklee agar produk bebas daripada parabens, triklosan, phthalates, natrium lauril sulfat (SLS), natrium lauryl eter sulfat (SLES), tiada bahan yang diharamkan, tiada pewarna, dan tiada sebarang pemanis dan perisa tiruan.

Produk Shaklee juga berkesan untuk diambil. Pihak syarikat mempunyai lebih daripada 135 kajian klinikal, kertas saintifik, dan pembentangan, termasuk Kajian Landmark dan Kajian Telomere. Dan 90 daripadanya telah diterbitkan di dalam majalah-majalah, yang telah membuktikan keberkesanan bagi setiap produk-produk Shaklee.

Supplements Shaklee juga telah memenangi anugerah Trusted Brand Reader Digest selama 2 tahun berturut iaitu untuk tahun 2021 dan 2022. Award ini adalah satu anugerah berprestij yang dijalankan oleh pihak ketiga. Bukan Shaklee yang buat survey dan bukan dibayar untuk terima award ini. Yang menariknya pembaca untuk Reader's Digest daripada golongan berprestij iaitu para doktor, lawyers, geng-geng CEO's, Engineers, ahli korporat dan mereka yang fasih dalam english.

Kenapa Shaklee Supplements Terbaik di Malaysia


Satu lagi yang menarik, supplements tertua di dunia adalah multivitamin Vitalea yang dah berusia lebih 100 tahun. Ini bermaksud dah berjuta-juta orang seluruh dunia dan makan vitamin Shaklee. Dan sejak dari itu juga tak ada isu apa-apa berkenaan produk. Dari situ kita dapat lihat produk terbaik dan selamat untuk jangka masa panjang.

Kenapa Shaklee Supplements Terbaik di Malaysia


Yang terakhir tentunya produk yang tahan lama dan berbaloi untuk dimakan setiap hari. Contohnya macam sebotol vitamin C Shaklee ada 180 biji sebotol. Jika ambil sebiji sehari dapat tahan selama 6 bulan. Dan vitamin C ni juga semua orang boleh makan, so satu keluarga boleh ambil sama-sama.

Best kan? Sebabtu shaklee supplements menjadi pilihan ramai rakyat Malaysia. Gee dan keluarga juga telah menjadi pengguna tegar produk sejak 8 tahun yang lepas. 

Baca juga perkongsian dari rakan blogger Gee, Kenapa shaklee supplements terbaik




Post a Comment

0 Comments