Bolehkah GAXODUS® Mengatasi Ulser Perut dan Refluks Asid?


GAXODUS® Mengatasi Ulser Perut dan Refluks Asid

Masalah perut sangat pelbagai, contohnya ulser perut dan refluks asid. Ulser perut juga dikenali sebagai ulser gastrik, adalah kudis yang berkembang pada lapisan perut.

Anda juga boleh mendapat ulser di bahagian usus tepat di luar perut, yang dipanggil ulser duodenal (1).

Ulser perut dan ulser duodenum (kadangkala dipanggil ulser peptik) menyebabkan simptom yang sama dan rawatan untuk kedua-duanya adalah sama.

Untuk refluks asid sendiri biasanya berlaku apabila asid perut berulang kali mengalir kembali ke dalam tiub yang menghubungkan mulut dan perut anda.

Di pintu masuk ke perut anda terdapat injap, iaitu cincin otot yang dipanggil lower esophageal sphincter (LES). Biasanya, LES ditutup sebaik sahaja makanan melaluinya.

Jika LES tidak menutup sepenuhnya atau jika ia terbuka terlalu kerap, asid yang dihasilkan oleh perut anda boleh naik ke esofagus anda.

Ini boleh menyebabkan gejala seperti ketidakselesaan dada yang terbakar dipanggil pedih ulu hati.

Jika gejala refluks asid berlaku lebih daripada dua kali seminggu, anda mungkin menghidap penyakit refluks asid, juga dikenali sebagai penyakit refluks gastroesophageal (GERD).

Ulser perut dan refluks asid adalah 2 perkara yang boleh membawa kepada masalah kesihatan yang lebih serius.

Oleh itu, adalah penting untuk merawatnya secepat mungkin dengan mengambil suplemen kesihatan seperti GAXODUS®.

>> Klik di sini untuk mengetahui lebih lanjut mengenai GAXODUS® <<

Mengapa Anda Memerlukan GAXODUS®?

Sebenarnya banyak cara yang boleh dilakukan untuk mengurangkan masalah perut, salah satunya adalah dengan mengambil suplemen GAXODUS®.

GAXODUS® Mengatasi Ulser Perut dan Refluks Asid

GAXODUS® adalah suplemen untuk kesihatan usus yang diperbuat daripada 100% bahan semulajadi berkualiti tinggi dan merupakan bahan premium yang diimport.

GAXODUS® ialah penyelesaian tepat yang anda perlukan sekarang dan ia juga menguatkan sistem imun usus.

Fakta menarik ialah 80% sistem imun bermula dari usus yang sihat. Itulah sebabnya penting untuk memastikan usus anda sihat (2).

GAXODUS® juga membantu menguatkan fungsi penghalang usus anda dan mempertahankannya daripada mikrob atau patogen yang menyerang.

Adalah berbaloi untuk mengambil 1 sachet setiap hari untuk menjadikan badan anda kurang terdedah kepada penyakit.

GAXODUS® telah diluluskan oleh FDA Malaysia tempatan iaitu KKM & MESTI dan ia juga bebas daripada sebarang kesan sampingan.

GAXODUS® adalah suplemen semulajadi, jadi ia boleh diambil sebagai suplemen harian pada dos yang disyorkan.

Dos harian berbeza-beza bergantung kepada keperluan setiap individu, tetapi secara amnya berkisar antara 1 sachet sehari. GAXODUS® boleh diambil bersama makanan atau selepas makan.

Walau bagaimanapun, sebelum mengambilnya, anda harus menyemak cara mengambilnya pada dos yang betul untuk mengelakkan perkara yang tidak diingini.

Bagaimanakah GAXODUS® Boleh Membantu?

Antara bahan aktif yang terkandung di dalamnya yang boleh membantu mengatasi ulser perut dan refluks asid ialah aloe vera dan pektin epal.

Dengan sifat menstabilkan dan memekatkan makanan, GAXODUS® boleh membantu memperbaiki gejala refluks asid. Sifat ini disebabkan oleh pektin epal.

Pektin epal juga merupakan alternatif vegan yang sempurna kepada gelatin berasaskan haiwan. Pektin epal diperoleh daripada kulit dan pulpa epal.

Pektin epal kaya dengan serat larut, yang melambatkan penghadaman dan membantu menstabilkan gula dalam darah serta boleh mengurangkan tahap kolesterol (3).

Serat larut juga telah ditunjukkan untuk melegakan sembelit. Diet tinggi pektin mengurangkan bilangan dan tempoh episod refluks dalam percubaan klinikal.

>> Klik di sini untuk mendapatkan tawaran masa terhad pada GAXODUS® <<

Aloe vera merupakan analgesik yang sangat baik kerana serat kolagen yang terdapat di dalam aloe mencipta halangan pelindung dalam usus.

Aloe vera adalah tumbuhan yang digunakan secara meluas dalam industri kosmetik, farmaseutikal dan makanan. Ia terkenal dengan sifat antibakteria dan penyembuhan kulit.

Aloe vera boleh bertindak sebagai agen antiradang pada ulser gastrik. Kesan penyembuhan ulser aloe vera dimediasi dengan meningkatkan IL-10, sitokin penting untuk proses penyembuhan luka.

Menariknya, aloe vera juga boleh menjadi ubat yang berkesan terhadap ulser perut. Penggunaan aloe vera dengan ketara mengurangkan jumlah asid perut yang dihasilkan dalam tikus yang mengalami ulser.

Aloe vera mempunyai kesan penyembuhan ulser setanding dengan omeprazole, ubat anti-ulser yang biasa. Aloe vera pekat telah digunakan untuk berjaya merawat pesakit dengan ulser perut (4).

Mengambil antibiotik dengan 1.4 mg/paun (3 mg/kg) aloe vera setiap hari selama enam minggu adalah sama berkesannya dengan rawatan konvensional untuk menyembuhkan ulser dan mengurangkan tahap H. pylori.

Pengambilan lidah buaya secara amnya dianggap selamat dan telah menunjukkan beberapa hasil yang menjanjikan (5).

Seperti yang anda lihat, dengan kehadiran hanya 2 bahan dalam GAXODUS® telah hampir menyelesaikan semua masalah perut anda.

GAXODUS® sendiri mengandungi 14 bahan semulajadi yang mempunyai kegunaan masing-masing.



Post a Comment

0 Comments