Rahsia Tahan Lama Mengamal Vitamin Shaklee Hampir 10 Tahun!

Bila sebut vitamin atau supelemen memang satu benda baru bagi Gee 10 tahun yang lepas. Tak terfikir pun nak makan vitamin ni semua. Ingat sama macam ubatlah kan bila tak kenal lagi. 

Rahsia Tahan Lama Mengamal Vitamin Shaklee Hampir 10 Tahun!

Detik pertama pengenalam dengan suplemen adalah bila Gee pertama kali mencuba vitamin C hampir 10 tahun yang lepas. Masih kukuh agi dalam ingatan Gee masa tu beli vitamin C untuk tujuan kulit cantik. Yelah masa tahun 2014 jika tak silap gee memang ramai orang menjual vitamin C. Kebanyakan beli untuk kecantikan kulit.

Bagaimana bertemu vitamin C Shaklee?

Gee mula bertemu dan kenal vitamin C Shaklee ini secara online. Masa tu jumpa agen yang menjual secara online di facebook. Tapi sebelum beli tu Gee ada buat dulu rujukan dan bacaan vitamin C mana yang bagus.
 
Dan akhirnya Gee memilih untuk membeli dan mencuba vitamin C dari Shaklee. Jadi teruslah Gee oder online dan bila dah sampai terus lah cuba. Sebab tak sabar nak kulit cantik kan?

Rahsia Tahan Lama Mengamal Vitamin Shaklee Hampir 10 Tahun!
Sebab baca vitamin C untuk kulit dulu terus beli

Kesan tak dijangka!

Dan setelah berminggu Gee makan vitamin C Shaklee tu kan, apa yang Gee perasan masalah bersin setiap pagi ada berkurang. Jadi Gee macam pelik lah kan. Tak sangka bersin akibat resdung yang dah bertahun tu tiba-tuba dah berkurang.

So, Gee teruslah mencari dan membaca apa kaitan vitamin C dan bersin. Rupanya selain untuk kukit, vitamin C ni juga bagus untuk yang sering bersin, selsema dan kerap demam. Vitamin C membantu menguatkan sistem imun badan. Dan juga bertindak sebagai anti histamin semulajadi untuk mengurangkan bersin.

Dah dari hari ke hari, berbulan-bulan setelah konsisten makan vitamin C, masalah bersin resdung tu dah makan hilang. Dah jarang dan tak ada langsung dah bersin. Amazing kan? Alhamdulillah sangat akhirnya dah baik bersin tu. Jika ada bersin kena habuk atau debu pun, Gee dah tau cara nak bagi bersin t elok cepat.

Kenapa memilih vitamin Shaklee?

Bla dah bersin ok, jarang kena demam selsema dan sistem imun badan makin baik dari hari ke hari, Gee mula amik dan mencuba produk Shaklee yang lain.

Dan Gee juga sudah berdaftar jadi ahli. Dah jadi ahli Shaklee tu, mulalah membaca apa kelebihan dan keistimewaan suplemen Shaklee ni. Betul ke bagus untuk badan?

Rahsia Tahan Lama Mengamal Vitamin Shaklee Hampir 10 Tahun!

1. Menurut pengasas Shaklee iaitu Dr, Forrest C. Shaklee, beliau menjelaskan bahawa produk Shaklee yang dibuat / dicipta adalah lembut kepada alam sekitar dan tidak merosakkan satu sel situ di dalam badan manusia.

2. Vitamin Shaklee dibuat dari bahan semulajadi yang asli dan selamat iaitu
  • Bebas daripada bahan tiruan dan bahan kimia berbahaya
  • Bebas gluten
  • Setiap tahun 100,000 ujian kawalan kualiti agar produk sentiasa berkualiti tinggi
  • Setiap bahan yang digunakan akan dibuat 350 ujian untuk memastikan ia bebas dari racun perosak berbahaya
  • Tidak mencemarkan dan merosakkan alam sekitar
  • Tidak melakukan ujian ke atas haiwan

3. Satu lagi yang menarik minat Gee untuk terus setia makan vitamin Shaklee ialah kajian Landmark. Kajian ini dibuat oleh pakar pemakanan terkenal Dr Gladys Block dengan kerjasama University of California, Berkeley. Kajian ini bukan dibuat oleh Shaklee tapi oleh pihak ketiga. Maksudnya Shaklee tidak akan campur tangan dan segala keputuhan adalah bergantung kepada keputusan yang telah dijalankan.

Hasil kajian Landmark Study sangat menakjubkan!

Kajian menunjukkan mereka yang mengambil makanan tambahan atau vitamin Shaklee mempunyai lebih banyak biomarker yang lebih sihat untuk jantung, otak, dan kesihatan kognitif berbanding dengan pengguna yang tidak mengambil suplemen atau pengambil suplemen bukan produk Shaklee.

Rahsia Tahan Lama Mengamal Vitamin Shaklee Hampir 10 Tahun!


Keistimewaan Landmark Study

Rahsia Tahan Lama Mengamal Vitamin Shaklee Hampir 10 Tahun!


Boleh baca kajian lengkap di sini

Atau boleh tengok video di sini

Baca juga Kenapa pilih Shaklee dan cara bermulanya dulu

Apapun, mana-mana vitamin atau suplemen yang kita pilih pastikan betul-betul selamat untuk badan kita untuk jangka masa yang panjang. Selain mengambil suplemen, kena jaga juga dari segi pemakanan dan gaya hidup kita. 



Post a Comment

0 Comments