5 Makanan Untuk Pesakit Migrain dan Cara Mengatasi Migrain


Biasanya migrain berlaku di sebelah kepala pada satu satu masa dan kadang kadang ia boleh merebak ke seluruh kepala. Antara kesan migrain ada yang berrasa loya dan tak berselera untuk makan. Sebaiknya pesakit migrain ini harus tidur dan berehat di sekitar yang tenang dan sunyi untuk meredakan rasa sakit.




Apakah makanan yang boleh diambil untuk mengelak migrain. Makanan ini nanti kita boleh masuk dalam’menu makanan wajib setiap hari’.


5 Makanan Yang Boleh Diambil Pesakit Migrain

1- Bayam
Kaya dengan magnesium yang memang berkesan untuk mengelak migrain.


Sayur bayam




2- Kekacang
Dengan mengamalkan kekacang ini dapat melindungi tubuh daripada sakit kepala dengan cara merehatkan pembuluh darah. Kekacang antara makanan yang kaya dengan sumber magnesium. Menurut kajian, migrain berlaku akibat kekurangan magnesium di dalam badan. Magnesium akan membantu menenangkan fikiran apabila sakit kepala menyerang.

Kekacang

3- Susu
Susu dipercayai mengandungi vitamin B2 atau Riboflavin yang penting dalam pembentukan sel darah merah, antibodi tubuh dan menukar makanan kepada tenaga. Mereka yang ada sakit migrain dikaitkan dengan kekurangan tenaga.


Minum susu setiap hari untuk elak migrain datang



4- Salmon
Ikan salmon antara makanan yang tinggi dengan Omega-3 dan ia merupakan makanan terbaik untuk mereka yang ada sakit migrain.


Ikan salmon bagus juga untuk migrain


5- Telur
Juga kaya dengan Omega-3 dan ia merupakan makanan yang amat baik untuk mengatasi masalah dan mencegah sakit migrain. Dan telur juga lebih mudah didapati.

Boleh rebus telur tiap hari untuk cegah migrain





Selain makanan di atas, saya juga nak berkongsi supplement Shaklee yang sesuai untuk pesakit migrain.Seperti kita tahu ada yang susah nak makan sesetengah makanan di atas itu kan. Jadi cara lebih mudah dengan mengambil supplement.


Supplemen untuk menghilangkan migrain 


1- Ostematrix

Supplement kalsium yang lengkap sekali dengan mangnesium dan vitamin D. Ostematrix ini sangat sesuai untuk anda yang tak suka atau sukar nak minum susu. Caplet dia pun kecil dan mudah ditelan.



2- B-Complex

Vitamin B yang lengkap dengan kesemua 8 jenis vitamin B termasuk vitamin B2 dan asid folik. Bukan hanya untuk migrain sahaja tapi B-Complex ini terbaik untuk anda yang kerap sakit kepala dan selalu tertekan atau stres. Kerana ia berfungsi menenangkan urat saraf. Saya sendiri selalu makan bcomplex kalau sakit kepala & pening.




3- Omega Guard

Supplement minyak ikan yang kaya dengan Omega-3 termasuk EPA & DHA. Omega 3 sangat efektif untuk membantu mengawal ketegangan dileher dan sakit kepala. Sangat elok diamalkan oleh pesakit migrain. Omega 3 juga dikatakan baik untuk masalah kolesterol tinggi, darah tinggi dan kesihatan jantung.



Itulah dia 5 jenis makanan untuk yang ada sakit migrain dan juga cara merawat dan menghilangkan migrian dengan supplemen Shaklee.



Testimoni Shaklee, husband kena migrain 

9 Punca migrain dan cara mengatasi migrain





Hubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya. 



Post a Comment

4 Comments

  1. boleh elak migrain dgn ambil sayuran bayam ni yer...tq infonya.

    ReplyDelete
  2. baru tahu dengan ambilan sayur bayam boleh elakkan dari maigrain. tq info cik G :)

    ReplyDelete
  3. Zumal pun kekadang ada juga migrain, thanks atas tips Cik G ^-^

    ReplyDelete
  4. i am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address AKHERETEMPLE@gmail.com have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: AKHERETEMPLE@gmail.com
    or
    call/whatsapp:+2349057261346










    i am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address AKHERETEMPLE@gmail.com have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: AKHERETEMPLE@gmail.com
    or
    call/whatsapp:+2349057261346

    ReplyDelete