Apakah MLM? 5 Kelebihan Bisnes Shaklee sebagai MLM Terbaik yang menepati Syariah




Assalamualaikum dan Hi semua ^_^

Ada yang tahu tentang MLM? Apakah MLM itu sebenarnya?

MLM atau Multi Level Marketing sudah tidak asing lagi di Malaysia. Dan MLM antara cara pemasaran untuk menjual suatu produk atau perkhidmatan kepada para pelanggan/pengguna. Bukan itu sahaja, MLM juga salah satu cara kita untuk mengembangkan lagi rangkaian perniagaan.

Apabila disebut MLM, cik gee tahu pasti ramai yang tahu ada istilah 'upline' dan 'downline'. Sebab itu ramai yang mengambil peluang dan menyalahgunakan konsep MLM ini dengan menindas kebanyakan mereka yang di bawah iaitu 'downline".


Apa beza bisnes Shaklee dengan bisnes MLM yang lain? Jom cik gee nak berkongsi 5 kelebihan dan perbezaan bisnes Shaklee dengan MLM yang lain yang ada.


1. Bisnes berasaskan produk 
Sama seperti bisnes MLM yang lain, Shaklee juga berkonsepkan MLM dengan menggunakan pengedar sebagai duta. Dan pengedar itu juga adalah pengguna kepada produk itu sendiri. Bisnes Shaklee lebih kepada menjual produk supaya pembeli mendapat manfaat dan kebaikan daripada produk yang dibeli.

2.Harga sama rata 
Slah satu ciri-ciri MLM yang haram atau syubhat adalah menjual harga produk lebih tinggi dari biasa. Alhamdulillah ,, sepanjang cik gee menjadi pengedar Shaklee tiada isu harga. Harga ahli hanya untuk ahli yang telah berdaftar, dan harga biasa/pasaran untuk mereka yang tidak / belum lagi mendaftar keahlian. Walaupun berpangkat MASTER sekalipun, harga produk tetap akan sama seperti yang lain ya.

3. Tiada istilah 'upline goyang kaki'
Ya .. dalam bisnes Shaklee ini dia berkonsepkan 'siapa rajin dan berekerja keras dia akan berjaya lebih' dan ini biasa berlaku. Di mana downline boleh mencapai pangkat lebih tinggi / bonus lebih banyak lagi dari upline.



4. Keuntungan / bonus berdasarkan jualan produk 
Dalam bisnes Shaklee tiada istilah untung berdasarkan jumlah ahli / downline kita. Tetapi bonus adalah berdaasarkan berapa jumlah jualan produk yang berjaya dicapai untuk setiap bulan. Contoh, walaupun cik gee ada 100 ahli / downline tapi jika semuanya tidak aktif menjualn produk, cik gee TIDAK akan mendapat apa-apa hasil. Faham tak faham?

5. Tiada sistem piramid
Dalam bisnes Shaklee, semua pengedar mempunyai hak yang sama dan adil. Tiada istilah mereka yang mendaftar dahulu akan mendapat untung lebih. Yang penting, siapa yang berjaya menjual lebih banyak dia akan mendapat lebih banyak 'bonus'.

6. Shaklee telah diiktiraf sebagai BEST MLM BRAND dalam produk nutrisi oleh BrandLaureate pada tahun 2014/2015.


Alhamdulillah ,, tidak salah keputusan cik gee menjadi salah seorang pengedar Shaklee ini sebab Shaklee menepati MLM yang mematuhi syariah. Yang paling penting bisnes Shaklee ini berasaskan produk dan setiap pengedar sepert cik gee juga mengamalkan / mengambil produk Shaklee. 










Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


FB Page : Ziana Beauty Shoppe



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.


Post a Comment

8 Comments

  1. Rajinnya buat bisness shaklee... kita sleeping members saja.

    ReplyDelete
  2. moga makin bertambah rezekinye....aminnnn

    ReplyDelete
  3. all the best..moga semua dipermudahkan...

    ReplyDelete
  4. Ramai yang salah faham dengan MLM nie..Bukan semua MLM berunsur kejahatan..Ada juga yang MLM cukup sempurna dan mampu membina team untuk berjaya

    ReplyDelete
  5. bagusnya patut ramai lelaki suka minum....singgah sini

    ReplyDelete
  6. Assalam.

    Kita pun bikin bisnes Shaklee gak. Alhamdulillah, kita geng. Hehehe ;)
    Kita follow ye.

    ReplyDelete