03 October 2019

Cara Minum ESP Shaklee Dengan Betul dan Resepi ESP


Ramai juga yang  bertanyakan cara minum ESP Shaklee yang betul caranya. Penting kita tau cara yang betul untuk dapat efek yang optimum.

Sebenarnya ada banyak cara dan pelbagai resepi ESP Shaklee ini.

Yang paling mudah, kita boleh minum ESP waktu pagi. Boleh jadi alas perut dulu jika tak nak makan sarapan lagi. Atau jika tak sempat sarapan boleh bancuh ESP ini dan bawak minum dalam perjalanan atau di tempa kerja. Senang sangat kan?

Nak minum waktu malam juga boleh ESP ini. Tapi jangan lewat sangat sebaiknya 3-4 jam sebelum tidur untuk tujuan penghadaman badan kita.

Waktu petang juga boleh. Bila-bila masa kita boleh minm ESP ini. Tiada waktu yang ditetapkan sebab ia mengikut kita sendiri.





Bagaimana pula dengan resepi ESP? 
Ada banyak pilihan kita boleh cuba.


1. Cara minum ESP paling ringkas dan mudah. Kita hanya gunakan air kosong atau sejuk. Kemudian ambil 3 sudu makan ESP atau jika ada guna scoop dari Shaklee tu boleh ambil 1 scoop dah cukup. Kemudian shake shake shaker tadi. Dah siap diminum! Rasa juga sedap, semulajadi pure rasa soya vanilla dalam ESP tu.




2. ESP ccampur dengan susu fresh milk. Ini juga sedap dan cara paling cepat dan senang! Hanya gunakan susu kotak tadi ambil dalam 350-500 ml ikut kit nak, campur 2-3 sudu ESP dan shake. Siap minum! Nak lagi sedap boleh tambah ais kiub. Sedap sejuk-sejuk minum ni.





3. Minum ESP Shaklee degan campuran strawberi dan susu segar. Ini lgi sedap jika suka nak campur macam-macam jenis buah.

Caranya, ambil 2-3 biji strawberi, potong kecik dan campurkan air dan ESP tadi. Blend semuanya. Boleh nak campur ais kiub skali bagi lagi enak diminum.




4. Minum ESP dengan air ribena. Bagi peminat ribena bolehlah mencuba. Tuang sedikit ribena, masukkan ai dalam shaker, campurkan 2-3 sudu makan ESP dan shake. Siap. Minum. Sedap. Hihi




5. Minum ESP dengan mencampurkan susu dutchlady juga boleh.




6. Minum ESP dengan buah mangga! Ok ni ramai kata sedap sebab masam buah mangga campur dengan rasa soya vanilla ESP. 

Caranya: Potong dadu buah mangga, masukkan beberapa potongan ikut kita nak, masukkan air dan ESP dalam 2-3 sudu makan dalam bekas dan blendkan bersama. Nak lagi sedap bola juga tambah ais ataupun guna air sejuk. 



7. Smoothies Protein ESP dengan biskut oreo. 



8. ESP smoothie strawberi dengan oat. Ni serius lagi kenyang sebab ada aot. Bagus untuk diet.



9. ESP smoothies + buah kurma. Ini sangat best jika kita nak bersahur buat minum pagi. Juga sangat kenyang dan bertenaga sepanjang hari berpuasa.





Ok itulah dia cara minum dan resepi ESP Shaklee. Macam-macam buah juga boleh guna.


Tips tambahan;

Cara minum ESP untuk kurus, sebaiknya jangan campurkan dengan air bergula. Sebaiknya minum kosong saja macam no 1 di atas atau campur dengan buah segar. Itu lebih baik untuk bantu proses tuunkan berat.




Cara minum ESP untuk gastrik juga sama. Elak guna buah yang masam. Kena jaga perut. Boleh guna air biasa bersuhu bilik atau suam. Tapi jangan guna air pasan ok!






Ini shaker dari Shaklee. Dah ada stok kembali. Shaker ni best mudah bawa ke mana-mana.







Berminat untuk mendapatkan ESP Shaklee dan shaker Shaklee yang cantik itu boleh lah menghubungi saya segera ke 013-5707812.






2 comments: