15 July 2021

Makan Banyak Durian (Fakta dan Mitos Durian)


Musim durian tahun ni dapat peluang makan durian lagi. Tahun ni lagi banyak makan sebab ramai yang bagi durian free. Alhamdulillah. 

Banyak juga durian saudara bagi. Durian belakang rumah makcik pun ada juga. Jadi kalini memang puas dapat makan. Banyak trip dah hehe. Rezeki walau PKP tak boleh balik Sarawak lagi. 



Jika tanya Gee durian apa tak tau sebab banyak bercampur-campur. 






Alhamdulillah semua sedap. 



Banyak tak banyak makan tapi sebab makan beramai dengan keluarga lain semua. 




Apa yang ada dalam durian? Apa kandungan dalam buah durian? Jom kita tengok bawah ni. 





Gee kongsikan sekali Fakta Durian




Mitos Buah Durian di Malaysia 




Kesimpulannya buah durian juga kaya nutrisi sama seperti buah lain. Tapi untuk kesihatan kita disarankan makan dalam kadar yang sederhana. Elak makan berlebihan. 




8 comments:

  1. Tahun ini, kita makan sebiji durian je huhu

    ReplyDelete
  2. wahhh
    blm blk tgk durian lg ni huhuu
    tak sabar nk mkn durian yg baru gugur

    ReplyDelete
    Replies
    1. belakang umah tak banyak sangat. yg kat umah satu lagi baru banyak :)
      yup sedap yg baru gugur rasa fresh dia

      Delete
  3. Sedapnya.. Tak pekena lagi tahun ni sebiji durian. bestnya ada kebun sendiri..

    ReplyDelete
  4. Bestnya ada pokok durian sendiri :)

    ReplyDelete