Cara Baiki Tulang Tumit Retak Tanpa Pembedahan

Masalah tulang retak agak biasa juga berlaku. Biasa berlaku pada kanak-kanak dan juga orang dewasa. Kadang kita dengar rasa ngeri juga kan. Tapi ada yang menganggap tulang retak ni kurang serius tak seperti tulang patah.

Testimoni tulang patah Shaklee


Tapi kita perlu juga mengambil perhatian. Paling baik terus pergi ke klinik atau hospital dan buat x-ray takut akan ada masalah lain kemudian nanti.

Proses penyembuhan tulang retak mungkin tak lama seperti patah tulang yang mengambil masa selama 3 hingga 6 bulan. Jika ada tulang retak lepas ini segeralah buat pemeriksaan.


Ok, kalini Gee nak berkongsi pengalaman dari Puan Nurul Shima yang ada masalah tulang retak.

Adik Puan Nurul Shima, ada masalah tulang tumit retak, adik dia consume 6 sachets Collagen Plus Powder dan Ostematrix. Alhamdulillah selepas itu buat x-ray dan keputusannya tak perlu pun buat pembedahan! 

Testimoni tulang patah Shaklee
Tulang retak


Kisah adik Puan Nurul macam ini, menurut Puan Nurul, 

Sebenarnya dalam 1 weeks before dia dah kena..tergelincir balik dari bilik mandi dan terbaring terlanggar dinding so, tulang tumit dia disahkan retak selepas x ray. So time tu memang belum consume apa-apa selepas refer dari Mukah Hospital. Then Dr refer dia pergi ke Sibu Hospital untuk buat x-ray dan temujanji susulan.

Time tu kaki adik sebelah memang tak boleh jalan, just sebelah kaki yang elok sahaja jejak lantai. So , adik pun pergi Sibu sebab saya tinggal di Sibu. Apabila saya tengok kaki dia tak berbalut dah simen pun kaki dia tu sebab dia sendiri buka. Dia tak tahan dengan simen yang berat tu.

Saya pun akur dan saya sendiri beri dia Collagen Shaklee setiap sebelum tidur malam bersama dengan Ostematrix 4 biji. Kalau tak silap selama 6 hari macam tu.

Next day dia DAH DAPAT JEJAK KAKI DAN JALAN SEPERTI BIASA dan tak nak pergi ke Hospital Sibu dah seperti yang di suruh oleh pihak hospital haritu.

Dan sampai hari ini, alhamdulillah adik dah bekerja seperti biasa. Kisah tu kan saya teringat sampai lah sekarang. Dan mungkin juga itu asbab dari Allah yang Maha Penyembuh.. Inshallah..



Itulah kisah adik Puan Nurul yang ada masaah tumit kaki retak tanpa membuat pembedahan di hospital.


Vitamin atau supplemen yang boleh membantu dalam proses penyembuhan tulang retak atau patah, Set Tulang Patah Shaklee: 
  • Kalsium - penting untuk pembentukan tulang yang kuat. Boleh ambil Ostematrix seperti yang diambil adik Puan Nurul.
  • Kolagen - tulang juga perlukan kolagen untuk menguatkan tulang, risiko tulang patah juga rendah. Boleh amik Collagen Plus Powder seperti adik Puan Nurul. 
  • Protein - penting untuk proses pemulihan sel-sel baru termasuklah membantu pembentukan tulang baru. Untuk protein boleh amik protein ESP.
  • Omega 3 - membantu mengurangkan bengkak atau radanga pada tulang yang retak atau patah. Omega 3 ada dalam Omega Guard.


Pengambilan supplemen ini membantu proses penyembuhan lebih cepat. Tapi jika sekiranya kes anda perlu merujuk doktor sebaiknya jumpa doktor terlebih dahulu ya.



Baca juga >> Tips dan rawatan untuk tulang patah





Ada masalah tulang retak atau tulang patah? Boleh cuba ikut tips di atas ataupun tambahan boleh ambil supplemen untuk membantu patah tulang lebih cepat sembuh.

Berminat untuk mendapatkan suplemen Shaklee anda boleh terus menghubungi saya di 013-5707812.






Post a Comment

6 Comments

  1. produk Shaklee bisa merawat pelbagai penyakit. tahniah!

    ReplyDelete
  2. terima kasih untuk tips ni.. adik Nurul baru kena kaki retak.. memang sangat membantu ^^

    https://www.nurulsyahirah.com/2019/11/follow-5-akaun-instagram-ini-untuk-kandungan-tentang-kewangan-terbaik.html

    ReplyDelete