Skincare Yang Selamat Untuk Ibu Mengandung Dan Menyusu

Skincare Yang Selamat Untuk Ibu Mengandung Dan Menyusu. Semua nak cantik masa mengandung. Jadi, para ibu perlu bijak memilih skincare yang selamat untuk digunakan masa mengandung dan menyusu. Pada fasa mengandung terutamanya, perubahan hormon boleh menyebabkan kulit naik jerawat, wajah kusam, tak berseri dan lesu. Ada juga ibu yang mengalami masalah kulit sensitif.


Skincare Yang Selamat Untuk Ibu Mengandung Dan Menyusu


Sebab itu ibu-ibu perlu memilih produk skincare yang sesuai dan selamat untuk digunakan sepanjang masa ibu hamil dan menyusu dan dalam masa yang sama untuk keselamatan ibu dan bayi.


Set Skincare yang selamat untuk ibu mengandung dan menyusu

Sekarang geng ibu mengandung dan menyusu tak perlu risau lagi untuk memilih skincare yang selamat dan sesuai. Shaklee telah memperkenalkan rangkaian skincare yang sesuai untuk geng ibu iaitu YOUTH SKINCARE dari Shaklee!


skincare youth shaklee untuk ibu mengandung
Youth Skincare

Kenapa YOUTH SKINCARE selamat digunakan ibu mengandung dan menyusu?


1-Skincare YOUTH bebas dari 1500 bahan kimia merbahaya.

Ini paling utama bila ibu nak membeli skincare, setiap produk mestilah tiada bahan kimia berbahaya untuk menjamin keselamatan ibu dan bayi/anak. 





2-100% vegan

Setiap produk YOUTH formulasi dia  berasaskan tumbuhan dan tidak langsung menggunakan sumber haiwan atau melakukan ujian ke atas haiwan. Maksydnya 'cruely free'. Biasanya tiada masalah alahan sebab semuanya menggunakan tumbuhan semulajadi. 


3-Diuji sesuai untuk semua jenis kulit.

Telah diuji oleh pakar kulit, dermatologist.

Jika ada kulit kering, berminyak, kusam, berjerawat, kulit breakout ke semuanya boleh menggunakan skincare YOUTH ini. Jadi, ibu tak perlu risau untuk menggunakannya. Dan juga tiada alahan/alergik pada kulit (hypoallergic).


4-Non-comodogenic
Ini paling best! Tiap produk YOUTH tak akan menyumbatkan liang pori-pori di wajah kita. Macam sunsrceen, krim malam ke, ibu boleh sapu banyak kali kat muka. 


5-Bebas gluten

Untuk makluman, setiap produk YOUTH tiada gluten. Tahu tak? Kesan gluten untuk jangka masa panjang boleh menjejaskan kesihatan menyeluruh terutama pada usus kita. Hati hati gluten tau. 


6-Usia kulit makin muda

Paling semua orang suka ni terutama ibu-ibu kan?? Sesiapa yang menggunakan skincae YOUTH ini akan mendapati usia kulit makin muda dan kulit makin sihat dari dalam. Ini kita boleh uji kulit kita.

Untuk mengukur dan memastikan keberkesanan dan kualiti YOUTH, Shaklee menggunakan skin age index. Ia direka oleh pakar dan dermatologgist antarabangsa untuk mengkaji keberkesanan produk dan mengukur tanda-tanda penuaan pada kulit kita.

Hasil keputusan kajian skin age index ke atas YOUTH mendapati;
  • 2/3 daripada wanita telah mengubah usia kulit mereka kepada sedekad lebih muda dengan menggunakan sincare YOUTH.
  • 100% para wanita mempunyai kulit yang kelihatan lebih muda, dengan penambahbaikan hanya dalam 7 hari, dan dengan penggunaan yang berterusan.

kelebihan youth shaklee
Bukti keberkesanan YOUTH


Buktinya skincare YOUTH sangat sesuai dan sangat selamat untuk digunakan ibu mengandung dan ibu menyusu. Tak perlu risau dah nak bertukar skincare lain lagi jika ibu telah hamil. Boleh terus guna.


Ada apa dalam rangkaian skincare YOUTH dari Shaklee ini?


Dalam YOUTH ada beberapa item; 

youth shaklee untuk ibu mengandung
Skincare Youth


Mask juga ada. Ada 2 jenis gold mask dan clay mask. 
  1. YOUTH PURIFYING CLAY MASK
  2. YOUTH HYDRATING GEL MASK
Info mask boleh baca di sini, kebaikan Youth Mask.

youth shaklee untuk ibu mengandung



Krim mata juga ada. Boleh baca kebaikan Youth eye treatment.


youth shaklee untuk ibu mengandung







Testimoni pengguna Youth skincare untuk ibu hamil


testimoni youth shaklee untuk ibu mengandung


testimoni youth shaklee untuk ibu mengandung






Berminat untuk mendapatkan produk skincare ini boleh terus menghubungi saya di 013-5707812 atau klik gambar untuk whatsapp. 






Post a Comment

18 Comments

  1. Bagus ye youth ni. Dan yes ibu mengandung memang sangat sensitif dan wajib pilih alat kosmetik yg bersesuaian

    ReplyDelete
  2. Menarik produk ni dan ada jugak baca antara produk yang bagus jugak Youth ni. Produk kosmetik kebanyakan tak sesuai utk ibu mengandung taoi yang ni ok la kan boleh digunakan oleh ibu mengandung.

    ReplyDelete
  3. Ibu2 yg pregnant kena amik tahu ni. Mana produm yg selamat untuk mereka

    ReplyDelete
  4. Orang mengandung pun nak juga cantik kan. Tapi takut nak pakai sebarang skincare. Jenama ni dipercayai selamat untuk ibu hamil. Terbaik!

    ReplyDelete
  5. I tengah pregnant sekarang, tapi tak tukar pun skincare. Normal la muka jadi breakout sket dalam fasa mengandung ni, sebab hormone. Tapi kejap je, lepas tu dah okay balik.

    ReplyDelete
  6. selalu dengar pasal youth product dari shaklee rupanya skincare khas untuk ibu mengandung ye

    ReplyDelete
  7. Terima kasih rupanya skin care untuk ibu mengandung pun ada yang khusus dan sesuai untuk mereka. terima kasih share info ni

    ReplyDelete
  8. Ibu mengandung buka. kena jaga makan je tp penggunaan kosmetik dan skin care pun kena jaga. Tak mengandung pun seeloknya jaga juga. Untuk kesihatan jangka masa panjang.

    ReplyDelete
  9. Bila mengandung mesti ramai concerns dengan pengambilan makanan dan juga skincare kan? Liez lega sebab tidak mengunakan produk biasa sebab jenis kulit biasa je. Tapi penting guna produk bebas bahan terlarang utk lindungi diri dan kandungan

    ReplyDelete
  10. Bagus jugak ya produk ni..selamat digunakan ketika mengandung dn masa menyusukan. Bermakna tak ada bahan kimia. Nanti boleg suggestkan kat kawan2

    ReplyDelete
  11. Ye betul..kalau untuk ibu mengandung, menyusu sebaiknya perlu cari skincare yang selamat supaya tak memudaratkan pada bayi kan? Bagusnya dapat tahu youth ni selamat.

    ReplyDelete
  12. Ramai kengkawan kata Youth skincare ni bagus. Tertarik pulak nak cuba Youth eye treatment tu sebab lately ni selalu sangat takcukup tido sampai dah jadi panda .. heheheh

    ReplyDelete
  13. ibu mengandung kena jaga betul2 jgn pakai skincare sebarang. hormon tgh tak stabil kan

    ReplyDelete
  14. Tak tahu pulak saya ada skincare yang tak sesuai dengan ibu mengandung. Terima kasih atas ilmu baru ni :)

    ReplyDelete
  15. mengandung & menyusu ni adalah saat yg penting. sometimes pelik! hi hi hi...
    tu tak kena. ni tak kena, kan.
    maka, kena la tahu skincare yg sesuai. muka nak kena belai juga meskipun time mengandung & menyusu.
    mommy gojes gitu, kan :)

    ReplyDelete
  16. Betul, masa mengandung kene banyak jaga, takut membahayakan anak dalam kandungan.. Tak pernh cuba lagibyouth ni.. Tapi nnampak mcm menarik

    ReplyDelete
  17. Nmpak macam menarik untuk dicuba especially sbb 100% vegan tu. Tapi harga dia tak berapa nak mampu milik untuk housewife mcm sy.

    ReplyDelete
  18. wahhh bagus nie skincare yg selamat utk ibu mengandung. yelah, time pregnant nie xleh mcm2. takut effect pada bayi

    ReplyDelete