Vitamin dan Suplemen Shaklee untuk Mata Kering

Vitamin Shaklee untuk mata kering. Mata kering berlaku apabila mata tidak dapat menghasilkan air mata yang cukup. Ia juga berlaku bila mata tidak menghasilkan air mata yang sesuai makan mata menjadi gatal, rasa terbakar atau menyengat. 

Vitamin Shaklee untuk mata kering

Untuk mengatasi masalah mata kering, anda boleh mengambil vitamin dan suplemen untuk membantu meningkatkan kesihatan mata sekaligus membaiki mata kering.

Vitamin dan Suplemen untuk Mata Kering

Vitamin Shaklee untuk mata kering. Produk apa yang sesuai dan bagaimana ia membantu?

1. Vitamin A

Mata kering biasa dikaitka dengan keadaan kurang vitamin A. Oleh itu, anda disarankan untuk mengambil makanan yang ada vitamin A setiap hari untuk menjaga kesihatan mata. Contoh makanan ada kandungan vitamin A seperti lobak, tomato, brokoli, sayuran daun hijau dan buah-buahan. 

Suplemen Shaklee: Carotomix yang ada Vitamin A bagus untuk mata


2. Omega 3

Asid lemak Omega 3 bukan saja bagus untuk jantung, mengurangkan inflamasi dalam badan tapi ia juga baik untuk kesihatan mata. Omega 3 membantu mengurangkan masalah mata kering terutama yang kerap mengadap komputer, laptop atau ‘handphone’. Omega 3 juga dapat mengurangkan keradangan termasuk mata gatal dan sakit mata. 

Suplemen Shaklee: Omega Guard yang kaya dengan Omega 3 termasuk EPA dan DHA


3. Vitamin D

Vitamin D adalah kumpulan vitamin larut lemak dan ia bagus untuk badan kita termasuk untuk sistem imun. Salah satu tanda kurang vitamin D ialah mata kering. Oleh itu, jika anda ada masalah mata kering bolehlah mengambil vitamin D. Vitamin D boleh didapati dari cahaya matahari dan juga makanan. Untuk lebih mudah, boleh cuba suplemen vitamin D. 

Suplemen Shaklee: vitamin D ada dalam Ostenutrix dan Vitalea Iron


4. Vitamin B12

Vitamin B12 juga bagus untuk masalah mata kering dan sakit mata. Vitamin B12 penting dalam penghasilan DNA dan fungsi sel-sel saraf dalam badan. Vitamin B12 juga membantu mrmbaiki lapisan kornea mata atau saraf mata di bahagian luar. 

Satu kajian tahun 2015 menunjukkan penambahan vitamin B12 boleh membantu meningkatkan kesihatan mata pesakit yang ada masalah mata kering yang kronik. 

Supleme Shaklee: Vitamin B12 ada dalam B-Complex


Vitamin Shaklee untuk mata kering



Jika anda ada masalah mata kering atau sakit mata boleh cuba vitamin dan suplemen Shaklee yang Gee cadangkan di atas. Jangan biarkan mata anda. Jagalah kesihatan mata kita. 


Baca juga:

Tips mata cantik dengan vitamin E

Testimoni Carotomax: Power mata rabun turun banyak

Tip Memakai dan Menjaga Conract Lens dengan Betul dan Selamat

Punca dan cara hilangkan eyebag



Berminat untuk dapatkan Set Mata Shaklee ini, anda boleh terus hubungi Gee di 013 570 7812 atau klik gambar untuk pautan segera whatsapp. 




Post a Comment

0 Comments