Teh terbaik untuk kurus dan kawal selera makan

Teh terbaik untuk kuruskan badan dan mengawal selera makan. Teh memang jadi minuman harian kita semua. Cuma soalnya teh apa yang bagus bagi yang nak diet, nak badan kurus dan dalam masa yang sama boleh kurangkan nafsu makan. 

Teh untuk kuruskan badan

Selain bersenam, minum teh setiap hari juga salah satu cara yang boleh membantu mengawal dan menurunkan berat, dan meningkatkan metabolisme badan.

Teh yang Gee nak rekomen ialah Tea Mix. Teh ini Gee sendiri dah minum dan amal setiap hari. Dan memang boleh rasa badan ada menurun, selera makan atau craving berkurang dan boleh naikkan metabolsime badan juga. Maklumlah Gee dah 30an ni, metabolsime badan makin kurang efektif tak macam umur 20an dulu.

Tea Mix untuk kurus dan kawal makan

Apa yang ada dalam Tea Mix ini?
Nah Gee tunjukkan ada 3 jenis teh dalam Tea Mix ini yang akan membantu mengurangkan berat badan dengan lebih berkesan.

1. Matcha Green Tea
Teh hijau ini sangat femes bagi yang nak kurus. Teh hijau tinggi dengan kandungan antioksidan, boleh membantu meningkatkan metabolisme badan dan membakar kalori lebih banyak serta membekal tenaga pada badan kita! 

Teh untuk kuruskan badan


2. Teh Putih / White Tea
Pernah dengar tak pasal teh putih in? Ada kajian menunjukkan teh putih membantu menghalang proses pembentukan sel lemak yang berlebihan. Teh ini juga boleh mengawal kitar hidup sel lemak yang dipanggil adipocytes dan meningkatkan metabolisme badan. Jadi, kalau nak kekal kurus, banyakkan minum teh putih ini setiap hari!

Teh untuk kuruskan badan


3. Red Tea
Teh ini juga jarang kita dengar tapi banyak juga manfaat dia. Red tea membantu meningkatkan kadar metabolisme untuk membakar kalori lebih baik. Salah satu antioksidan dalam red tea ini iaitu Polifenol. Polifenol membantu kerosakan badan yang disebabkan radikal bebas dan bagus untuk mencegah kanser. Nak kurus dan nak sihat jangan lupa minum red tea ini selalu.

Teh untuk kuruskan badan

Ok itulah 3 jenis teh terbaik untuk yang nak kurus, nak jaga berat, nak naikkkan metabolisme badan, nak tenaga dan nak kawal makan. Tapi ada banyak teh kan? Jangan risau korang boleh ambil je Tea Mix ini. Ada 3 jenis teh ini semua. Yang penting jangan campur teh dengan gula. 

Ok bawah ini Tea Mix Shaklee. Ada semua 3 jenis teh. Senang sekali minum. Teh ini orang yang dah kurus macam Gee juga minum untuk pastikan badan aktif buat pembakaran lemak. Walau berat Gee katagori kurus tapi Gee minum untuk bakar lemak-lemak, jaga metabolisme badan (maklum umur dah 30an ni). 

Tea Mix Shaklee untuk kurus


Kebaikan Tea Mix Shaklee

Tea mix shaklee untuk kuruskan badan

Tea Mix ini juga ada campuran taurina untuk membantu badan bertenaga, mata segar dan tak mengantuk. Kiranya yang jenis badan cepat letih lesu, ada perjalanan jauh dan mudah mengantuk waktu kerja juga boleh minum teh ini. Boleh buat panas atau sejuk dan minum pada bila-bila masa.

Tea mix shaklee untuk kurus
Tea mix campur air oren shaklee

Tea mix shaklee untuk kurus
Tea mix campur lemon

Tea Mix ini juga bebas gluten, tanpa tambahan pengawet, pewarna atau perasa tiruan.
Selamat untuk diminum setiap hari. Satu keluarga boleh minum. 



Baca juga:












Berminat nak oder tea mix ini boleh hubungi Gee terus. Nanti Gee guide mana yang sesuai. klik gambar untuk pautan segera whatsapp. 

Tea mix shaklee untuk kurus



Post a Comment

0 Comments