Kebaikan Vitamin C untuk Ibu Mengandung

Kebaikan Vitamin C untuk Ibu Mengandung. Vitamin C memang terkenal untuk kecantikan kulita dan imuniti badan tapi bolehkan ibu yang sudah mengandung atau hamil untuk terus mengambil Vitamin C? Jika boleh, apakah kebaikan dan kepentingan vitamin C untuk ibu mengandung?

Kebaikan_Vitamin C_untuk_Ibu_Mengandung


Kebaikan Vitamin C untuk Ibu Mengandung

1. Vitamin C berfungsi sebagai antioksida dan ini akan menyokong penghasilan sel imun badan. Bila imuniti badan ibu kuat, ia berupaya untuk melawan dan mencegah jangkita, virus dan penyakit.

2. Vitamin C dan kolagen sangat sinonim. Kolagen bukan hanya untuk kulit, ia juga penting untuk pertumbuhan bayi dalam kandungan untuk pembinaan otot, tulang rawan dan tulang fetus. Jadi, ibu mengandung boleh makan vitamin C bermula dari awal kehamilan.

3. Vitamin C juga membantu dalam pembentukan sel darah merah, dan meningkatkan penyerapan zat besi (bagus untuk cegah masalah anemia).

4. Vitamin C membantu plasenta yang sihat sepanjang kehamilan.

5. Vitamin C membantu mengelaka masalah bayi yang lahir pra-matang.

6. Vitamin C membantu penyembuhan luka, ni penting untuk persediaan ibu untuk bersalin nanti.

7. Vitamin C juga bagus untuk kulit sihat dan cantik!

8. Juga bagus untuk elak risiko kena kencing kotor dan jangkitan kuman kencing tu. Gee tengok akak sepupu kena memang sakit, sakit pinggang lah sampai nak berjalan payah.


Ada banyak kebaikan vitamin C untuk ibu mengandung. So, ibu-ibu yang sedang hamil tu rajinlah amik vitamin C sepanjang tempoh kehamilan ni ya. Ada banyak sangat manfaat vitamin C untuk ibu. Boleh terus makan vitamin C lepas bersalin juga. Dalam masa yang sama janin dalam kandungan juga dapat sama kebaikan vitamin C.



Sumber Vitamin C 
Boleh ambil dari sayuran dan buah-buahan.

Kebaikan_Vitamin C_untuk_Ibu_Mengandung
Sumber vitamin C


Suplemen Vitamin C untuk ibu mengandung

Untuk supplemen boleh ambil Vitamin C Plus Shaklee. Supplemen lebih mudah diambil. Yang penting vitamin C Shaklee ni vitamin organik, diuji secara klinikal dan selamat untuk kesihatan jangka panjang.

Kebaikan vitamin C untuk ibu mengandung

Kebaikan_Vitamin C_untuk_Ibu_Mengandung



Testimoni Vitamin C untuk ibu mengandung / ibu hamil


Testimoni Vitamin C untuk ibu hamil


Testimoni Vitamin C untuk ibu hamil




Banyak kebaikan dan manfaat vitamin C untuk ibu sepanjang kehamilan ni kan? So ibu-ibu dan bakal ibu bolehlah terus amik vitamin C samada dari sumber buah-buahan, sayuran ataupaun supplemen.



Baca juga;

Punca sakit pinggang masa hamil

Tip jerawat masa hamil

9 Tips pemakanan masa hamil

Suplemen Untuk Ibu Hamil dan Mengandung

15 Cara Aatasi Muntah dan Loya Semasa Hamil







Berminat untuk mendapatkan vitamin C Shaklee untuk ibu mengandung? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;




Post a Comment

0 Comments