Manfaat Set Puasa Shaklee

Kebaikan Set Berpuasa Shaklee .Tak lama lagi bulan ramadhan dan puasa bakal tiba. Kalini Gee nak kongsikan apa yang bagus untuk membantu anda berpuasa lebih cergas, lebih bertenaga dan mudah. Sebab Gee sendiri dah mula amalkan set puasa dari Shaklee ni sejak tahun 2015/2016 dulu. Set puasa Shakee ni memang jadi pilihan ramai tiap kali bulan puasa.

Set puasa shaklee

Cadangan Set Berpuasa Shaklee 

1. ESP untuk berpuasa 

  • ESP mempunyai indeks glisemik rendah, jadi ia akan memberi tenaga yang berpanjangan serta memberi rasa kenyang lebih lama masa anda berpuasa.
  • Juga ada kandungan kalsium, rendah lemak, tiada kolesterol, ada vitamin B yang sangat membantu badan lebih cergas masa berpuasa sambil menjaga paras kolesterol yang sihat. 
  • Untuk yang ada gastrik tak perlu risau untuk puasa boleh juga minum ESP. Baca: Set Puasa untuk gastrik
  • Ibu yang hamil dan menyusu juga boleh minum ESP masa sahur untuk puasa. Baca: Set Puasa Shaklee untuk ibu hamil dan menyusu

Set Berpuasa Shaklee


2. Cinch Shake untuk puasa 

Sama seperti ESP, Cinch Shake juga bagus untuk yang nak berpuasa. Boleh dibuat minum masa sahur. Gee suka cinch shake ni sebab ada 21 jenis vitamin dan mineral penting untuk badan. Walau puasa tapi badan cukup semua vitamin ni paling bagus. Lepas tu, ada 6gm serat dan indeks glisemik rendah membantu anda lebih kenyang lama dan badan kekal bertenaga. 

Tambahan ada Leucine dalam Cinch. Leucine dapat membantu memelihara otot. Otot ni penting bagus untuk metabolisme badan dan elak badan cepat naik berat semula, kurangkan inci badan supaya lebih fit cantik. Bagi yang nak jaga berat badan sambil berpuasa tu boleh minum Cinch Shake ni. Ada 3 perisa iaitu Coklat, Latte dan Vanilla yang sedap.

Set Berpuasa Shaklee


3. Life Shake untuk puasa 

Kepada mereka yang suka rasa baru, ada perisa Life Shake Elderberry dan Life Shake Matcha Green Tea, yang mana boleh diminum masa sahur setiap pagi. Life Shake lagi tinggi protein ada 20g setiap hidangan. Juga ada 24 jenis vitamin dan mineral yang penting untuk fungsi badan. Ada 6gm fiber, indeks glisemik rendah, tiada kolesterol dan rendah lemak membantu kenyang lagi lama, badan kekal bertenaga sepanjang hari berpuasa sambil tu dapat mengawal paras kolesterol yang sihat. 

Tambahan ada prebiotik dalam Life Shake bagus untuk kesihatan usus dan penghadaman yang baik walaupun badan tengah berpuasa. Kandungan ekstrak Elderberry dan Matcha dalam Life Shake yang tinggi antioksidan juga bagus untuk tingkatkan sistem imun badan. 

Set Berpuasa Shaklee


4. Performance Drink untuk puasa

Yang ini umpama air isotonik cuma versi lebih sihat dan kurang gula serta tiada perisa tiruan. Jadi semua orang boleh minum. Boleh minum Performance Drink masa puasa waktu sahur dan berbuka untuk elak badan hilang banyak air masa puasa dan bagi badan cegas, tak lesu. Juga membantu kurangkan rasa haus masa berbuka, ni yang Gee sendiri rasa. 

Set Puasa Shaklee

  • Mengekalkan paras gula dalam badan. 
  • Meningkatkan daya tahan badan dan otot.
  • Memberi tenaga kepada otot dan sel dengan cepat.
  • Mengimbangi metabolisme air dalam badan.
  • Hadir dalam 2 pilihan iaitu Oren dan Lemon Lime yang sedap. 

5. Elderberry Tea / Cinch Tea untuk puasa

Bagi peminat tea atau kopi boleh gantikan dengan tea dari Shaklee. Ada 2 jenis iaitu Elderberry Tea dan Cinch Tea. Ada kandungan Taurina yang memberi tenaga pada badan dan mata juga segar tak mengantuk. Sesuai buat minum masa puasa waktu sahur. Mata tak mengantuk lepas sahur waktu pagi. 

Bonus ada kandungan White tea, Matcha green tea dan Rooibos Red tea membantu meningkatkan metabolisme badan, membakar lemak dan kalori yang berlebihan untuk menjaga badan masa bulan puasa. Jika yang nak kurus dan nak kurangkan lemak dalam badan bolehlah minum Elderberry tea atau Cinch tea ni. Boleh campur bersama ESP / Cinch / Life Shake. Senang sekali minum waktu sahur. 

Set Berpuasa Shaklee


6. Meal Shakes untuk puasa 

Meal shakes lebih pada kanak-kanak yang nak berpuasa. Dalamnya ada 19 jenis vitamin & mineral penting untuk pertumbuhan badan anak, ada protein, kalsium, fiber dan karbohidrat. Semua nutrisi penting membantu anak-anak berpuasa dengan lebih bertenaga, kurang rasa lapar, meningkatkan sistem imun, menjaga berat badan anak yang ideal dan membantu anak lebih fokus terutama anak yang bersekolah dalam bulan puasa. 

Boleh campur Meal Shakes dalam minuman anak-anak dan buat minum masa sahur atau berbuka puasa. 

Set Berpuasa Shaklee




Ada banyak pilihan dalam Set Berpuasa Shaklee. Boleh pilih ikut keperluan anda. Satu keluarga boleh minum set puasa ni. Pilihan yang mudah dan senang sebab tak perlu makan nasi dan lauk berat waktu sahur pagi. Badan juga dapat banyak khasiat. Selamat menjalani ibadah puasa buat semua umat Islam. 

Set Berpuasa Shaklee

Set Berpuasa Shaklee




Baca juga: 













Berminat untuk mendapatkan Set Puasa Shaklee ini boleh terus menghubungi Gee. Klik gambar untuk pautan segera whatsapp. 





Post a Comment

10 Comments

  1. banyak pilihan untuk pelbagai keperluan,Terbaik SHAKLEE!

    ReplyDelete
  2. owh set untuk bulan posa pun ada .. wah! baru tauu. pernah amik cinch dulu masa nak kurus so dia mmg tingkatkan metabolisme kan

    ReplyDelete
  3. menarik tea Shaklee tu, nak dekat bulan puasa nih, bolehlah masuk list dulu…

    ReplyDelete
  4. bagus jugak kalau ambik shaklee time sahur kalau takde selera nak makan nasi

    ReplyDelete
  5. Meal Shakes tu bagus ya.. bolehlah anak nampak bertenaga bila ambil minuman tambahan ni kan.

    ReplyDelete
  6. Bagusnya Ada meal replacement sebegini kerana x semua org rajin nak bangun masak sahur.
    So no alternative juga utk bersahur.

    ReplyDelete
  7. Bagusnya produk shaklee ni siap ada set puasa lagi. Bagus bagus

    ReplyDelete
  8. atul skrg pun setia bersahur dengan set puasa shaklee.

    ReplyDelete
  9. Nice sharing... Lama dah produk Shaklee ni kan...

    ReplyDelete
  10. Banyak ya set puasa dari shaklee ni. Dulu masa sekolah memang minum eap ni..

    ReplyDelete