Cara Kuatkan Imun Badan Lepas Kena COVID-19

Cara untuk kuatkan imun badan selepas sembuh dari COVID-19. Sekarang makin ramai yang dah kena covid tapi keadaan tak seteruk macam dulu. Ibarat demam biasa cumanya COVID-19 itu akan kekal ada dalam badan kita. Apabila virus ada dalam badan ini yang boleh memberi kesan negatif pada kesihatan badan kita. 

Cara Kuatkan Imun Badan Lepas Kena COVID-19


Keadaan ini dipanggil long covid atau post covid syndrome. Sebab itulah kita perlu berusaha untuk menguatkan sistem imun badan bagi melawan virus dan memperbaiki mana-mana sel dalam badan yang terganggu akibat covid-19. 

Cara Kuatkan Imun Badan Lepas Kena COVID-19 

1. Kawal strees.
2. Dapatkan tidur yang cukup sekurangnya 6-8 jam sehari.
3. Elakkan gula dan makanan manis kerana ia boleh menganggu sistem imun badan dan proses pemulihan selepas kena covid.
4. Elakkan makanan proses seperti keropok, coklat, makanan dalam tin, mee maggi. Makanan sebegini tidak elok untuk dalaman badan dan sistem pertahaban badan. 
5. Ambil suplemen tambahan bagi membantu menguatkan fungsi imun badan dan sistem badan lain dalam badan kita. 

Cadangan vitamin dan supplemen bagi membantu menguatkan imun badan lepas kena COVID-19. 

Vitamin C - antioksidan semulajadi yang melawan radikal bebas dalam badan termasuk bakteria dan virus. Vitamin C juga sebagai penggalak bagi menghasilkan sel darah putih yang bertindak melindungi tubuh dari sebarang jangkitan termasuk virus. Juga membantu mempercepatkan proses penyembuhan demam dan selsema berulang lepas kena covid.  

Vitamin D - menigkatkan tindak belas imun, mengurangkan keradangan dan kurangkan risiko terdedah kepada jangkita virus atau bakteria. 

Omega 3 - mengurangkan pengeluaran molekul dan bahan yang dikaitkan dengan keradangan seperti cytokines, mengurangkan batuk, meningkatkan kesihatan paru-paru. 

Zinc - menguatkan kesan antiviral terhadap rhinovirus, mengurangkan tempoh dan kesan 

Prebiotik dan Probiotik - menghalang pertumbuhan bakteria usus yang berbahaya. 

Nutriferon - mengejutkan dan mengaktifkan sistem pertahanan dalam tubuh untuk melawan virus dan meningkatkan antibodi badan secara semulajadi. 

Polifenol - mempunyai ciri antikeradangan yang kuat bagi membantu mengurangkan keradangan dan meredakan kesakitan untuk pemulihan yang pantas. Boleh ambil dalam Vivix dan ResV. 

Set Shaklee untuk kuatkan imun badan lepas kena covid-19

1. Set Imun Shaklee - Vivix dan ResV

Set Imun shaklee lepas covid

2. Set Imun Shaklee untuk yang fokus kuatkan imun badan dan melindungi diri dari virus. Terutama sekarang kita bebas bergerak ke mana saja. 

Set Imun shaklee lepas covid

3. Set Imun Shaklee untuk yang nak kulit cantik dan dalam masa yang sama nak kuatkan imun badan juga. Boleh ambil set ini.

Set Imun shaklee lepas covid

4. Set Imun Shaklee untuk kanak-kanak bagi membantu menguatkan imun badan mereka. Ada banyak pilihan, ibu bapa boleh pilih yang mana anak suka. Lagi sekarang sudah masuk sekolah semua penting untuk jaga diri dari awal.

Set Imun kanak-kanak shaklee lepas covid


Ada pilihan untuk anda yang bercadang untuk menguatkan imun badan lepas kena covid-19 atau untuk mencegah awal dari kena sebarang jangkitan. Sentiasa menjaga diri kita semua. Terutama dalam keadaan endemik kita semua sudah bebas bergerak. 

Bagi yang sudah kena covid berhati-hati juga kerana kemungkinan boleh mendapat jangkitan lagi sekali. Bersedia dari awal, amik set imun untuk kuatkan lagi sistem imun badan kerana dalam badan sudah ada virus. Mengambil set imun shaklee lepas kena covid juga salah satu cara memulihkan kesihatan diri dari kena long covid. 




Berminat untuk dapatkan suplemen Shaklee untuk kuatkan imun badan ini, anda boleh terus hubungi Gee di 013 570 7812 atau klik gambar untuk pautan segera whatsapp.   








Post a Comment

6 Comments

  1. lagi satu, amalkan habbatus sauda dan madu. :)

    ReplyDelete
  2. bagus tips-tips macam ni.... dapat bantu orang lain lain kuatkan imun badan supaya covid tak datang lagi

    ReplyDelete
  3. Bagus juga ada set kuatkan imun begini, lagi2 utk mereka yg mudah diserang sakit.

    ReplyDelete
  4. tq gee.Bagus sebab ramai mencari info camni since ramai juga yg terkena covid

    ReplyDelete
  5. Sebenarnya vitamin sangat penting tapi masih ramai yg buat sambil lewa. Tak salah guna cara lama tapi badan lebih banyak perlukan nutrisi

    ReplyDelete
  6. Bagus ada suplemen shaklee ni.. ada set lengkap.. paling susah hati bila lepas kena covid lekat post covid tu. Covid ni memang tarik habis rasa sedap bila makan tu.

    ReplyDelete