Skincare Untuk Kulit Jerawat

Skincare Untuk Kulit Jerawat . Ramai yang masih ada lagi masalah kulit jerawat dan muka breakout. Yang paling mencabar nak pilih skincare apa yang terbaik dan sesuai untuk merawat kulit berjerawat.

Skincare Untuk Kulit Jerawat


Kalini Gee nak kongsikan skincare yang boleh membantu merawat kulit berjerawat iaitu skincare YOUTH dari Shaklee.

Kenapa skincare YOUTH sesuai untuk kulit jerawat?

Sebabnya skincare YOUTH ini mengandungi bahan-bahan botani yang tinggi antioksidan dan pelbagai nutrien yang baik untuk kulit. Bahan-bahan yang digunakan dalam formulasi skincare Youth ini juga semuanya berasaskan tumbuhan (100% vegan).

13 kelebihan skincare Youth

Gee kongsikan dulu testimoni skincare Youth yang merawat masalah jerawat teruk dari Puan Shuhada. Beliau dah menggunakan skincare Youth selama 1 tahun 5 bulan dah. Lama juga kan? Perlu tahu yang proses rawatan kulit jerawat dan rosak ini mengambil masa jadi kita kenalah bersabar (ni Gee ikut pengalaman adik sendiri yang ada masalah jerawat juga memang ambil masa).


Skincare Youth Untuk Kulit Jerawat
Skincare Youth untuk jerawat dari Puan Shuhada

Menurut Puan Shuhada, beliau menggunakan skincare Youth dah setahun lebih. Jika sebelum guna skincare Youth dulu kulit beiau lagi teruk. Tapi sejak guna Youth boleh nampak ketara kulit berjerawat makin cepat pulih. Selain itu, beliau juga ada ambil supplemen untuk rawat dari dalam iaitu Vivix, Vitamin C, Herblax, ESP dan Collagen.


Dalam skincare Youth ada 6 item yang Puan Shuhada guna. Bawah ni Gee akan terangkan satu persatu.


Skincare Youth Untuk Kulit Jerawat
Skincare Youth


Skincare routine untuk kulit berjerawat

Luminous Gel Oil Cleanser
Cleanser yang tak ada sabun dan berbuih. Sangat membantu kulit jerawat. Kulit tak rasa kering dan ketat. Rasa gentel saja bila gunakan kat muka. Boleh guna 2 kali sehari.

Perfecting Skin Toner 
Yang toner bagus untuk kecilkan liang pori di kulit muka. Juga boleh mengurangkan blackhead dan whitehead. Tapi mesti pili alcohol-free tau. Paling penting toner ni macam 'secondry cleansing' juga bagi cuci bersih jika ada sisa kotoran, makeup kat muka. Tu penting bagi kulit jerawat untuk bersihkan kulit muka betul-betul elak jerawat terus naik.

Youth Age Defense Moisturizer + Sunscreen spf 50
Moisturizer penting untuk melembapkan kulit muka. Tapi pilih yang water based bagi kulit jerawat ni. Hanya guna waktu siang. Ada fungsi sunscreen skali untuk lindung kulit dari sinar UV matahari. Kulit muka rasa lembut, lembap dan tak kering guna.

Activating Serum 
Paling best dalam rangkaian skincare Youth. Jika ada kulit rosak boleh guna serum ni, untuk bantu baiki kulit dari dalam dan bagi percepatkan lagi pembaharuan sel kulit. Serum ni bagus untuk menghilangkan kesan parut jerawat kat muka. Sapu pada seluruh wajah. Biasa macam Gee pakai serum n waktu malam.

Radiance C+E 
Bagi Gee ni paling power untuk jerawat dan parut. Sebab tinggi kandungan vitamin C iaitu 20%, Vitamin E dan Raspberi. Boleh terus sapu kat area jerawat dan parut akan cepat kecut. Parut juga tak tinggal berbekas. Guna waktu malam saja dan cukup.

Advanced Renewal Night Cream
Krim malam juga penting dan bagus untuk kulit jerawat atau rosak. Sebab krim malam akan berfungsi untuk merawat kulit, perbaharui kulit waktu kita tidur dan bantu penghasilan kolagen. Boleh guna jenis light jika kulit jerawat atau normal.

So far ikut pengalaman Gee guna krim malam Youth ni, jerawat cepat kecut dan kering. Muka lembut, tak kering dan parut juga boleh pudar bila rajin guna tiap malam.



Ok itulah skincare Youth untuk kulit jenis berjerawat atau kulit breakout juga boleh guna. Yang penting rajin dan konsisten follow rutin skincare untuk merawat kulit jerawat dan pudarkan parut ni.



Baca juga:

Testimoni Youth untuk kulit jerawat

Skincare untuk kulit jeragat

Skincare Youth untuk kecilkan pori

Skincare Youth untuk lelaki




Jika anda ada masalah kulit dan tak tau nak guna skicnare apa boleh terus hubungi Gee untuk Gee bantu. Gee sendiri ada pengalaman adik Gee ada masalah jerawat teruk. So, Gee sedia membantu. Yang penting rajin dan konsisten.





Post a Comment

5 Comments