Pencuci Muka Untuk Kulit Sensitif


Bagi yanga ada kulit sensitif, memilih dan membeli pencuci muka yang sesuai bagi kuit sensitif agak mencabar. Kita kena bijak memilih bagi mengelakkan kulit muka mendapat kesan sampingan apabila mencuci muka sepert gatal-gatal, kemerahan, rasa pedih dan kering.


gambar; google.com


Bagi korang yang sedang mencari pencuci muka untuk kulit jenis sensitif, jom teruskan membaca sebab saya nak berkongsi pencuci muka yang best ini.

Seperti kita sedia tahu, ada pelbagai jenis pencuci muka yang dijual di pasaran. Susah nak pilih pembersih muka mana yang sesuai.


Jadi, saya cadangkan satu pencuci muka yang boleh membantu kulit muka jenis sensitif.

Pencuci muka untuk kulit sensitif iaitu Youth Luminois Gel Oil Cleanser. Ada yang pernah dengar atau baru pertama kali dengar?

Youth adalah satu jenama antarbangsa dan dihasilkan oleh Shaklee.


Apa yang membuatkan pembersih muka Youth ini bagus untuk kulit yang sensitif?



Pencuci muka Youth untuk kulit sensitif


1- Pencuci muka yang bebas dari 1500 bahan kimia berbahaya kepada kulit. Kebanyakkan pencuci muka di pasaran kita tak tahu apa kandungan dia dan mungkin antara 1500 bahan kimia bahaya ni ada yang membuatkan kulit kita sensitif, sebab itu cleanser Youth sangat jadi pilihan geng kulit sensitif.


2- Tidak berbau wangi hanya bau herba semulajadi.


3- Tidak ada kandungan sabun di dalam pencuci muka ini. Jadi ia sangat membantu korang yang ada kulit sensitif. Kulit tak akan rasa kering, merekah dan ketat lepas menggunankannya.


4- Kandungan pH seimbang, itu sebab ia sangat serasi dengan kulit kita. Bila guna, kita boleh rasa kesan dia sangat soft dan just nice kat muka.


5- Pencuci muka yang kaya dengan vitamin dan nutrein yang dipaten yang baik untuk kulit iaitu ekstrak alga hijau, ekstrak anggur muscadine dan vital repair (campuran antioksidan vitamin A, C, E). Paling best tentulah ekstrak anggur muscadine, salah satu bahan utama dalam Vivix. Sangat tinggi antioksidan dan terbaik untuk kulit termasuk kulit sensitif (perlu vitamin antioksidan bagi merawat dan membaiki kulit).

Bahan antioksidan penting untuk melindungi dan melambatkan proses penuaan kulit.


6- Semua formula / bahan ini adalah bahan semulajadi, 100% tumbuhan dan tak menggunakan haiwan (cruelty free), dermatologist tested, itu yang membuatkan pembersih muka Youth boleh digunakan mereka yang ada kulit sensitif.




7- Yang penting, pembersih muka ini adalah hypoalergenik (sesuai untuk kulit sensitif) dan non-comedogenic (tak menyumbatkan liang pori), sebab itulah ia terbaik untuk kulit sensitif!



Bagi yang ada kulit sensitif boleh cuba pencuci muka Youth Luminois Gel Oil Cleanser. Boleh pakai setiap hari. Tiada masalah untuk kulit sebab dia bertindak sangat 'gentle' pada kulit muka.




Dah baca? 








Berminat untuk mendapatkan produk skincare ini boleh terus menghubungi saya di 013-5707812 atau klik gambar untuk whatsapp. 






Post a Comment

3 Comments

  1. product yang baik daripada youth

    ReplyDelete
  2. Best product of the year- Youth. Meremajakan yang tua, mencantikkan yang kusam & Menganjalkan kulit yang kendur. Set penjagaan kecantikan terbaik.

    ReplyDelete