Set Intermittent Fasting (IF) Shaklee

Set Intermittent Fasting (IF) Shaklee. Sekarang dah makin ramai yang buat diet IF. Gee sendiri juga dah aktif sejak lebih 2 bulan yang lepas. Alhamdulillah setakat ini memang seronok dan suka buat. Dah jadi rutin harian. Waktu makan lebih terjaga.

Entri kalini Gee nak berkongsi set suplemen yang sesuai untuk diambil masa buat intermittent fasting (IF). 

Set IF Shaklee


1. Ada minuman protein boleh dibuat minum sebelum mula IF atau bila waktu berbuka IF (eating window). Kiranya boleh jadi meal replacement lah sebab kenyang sangat minum. Boleh campur sama coklat dan elderberry ni. Sedap sangat, Gee dah cuba.

Cinch Coklat - tinggi protein, ada multivitamin, tinggi serat, indeks glisemik rendah boleh membantu mengekalkan paras gula dalam darah.

Set Intermittent Fasting (IF) Shaklee


2. Agen pemecah lemak - Lecithin 

Mempercepatkan lagi proses pemecahan lemak, meningkatkan metabolisme, juga membantu mencegah lemak terkumpul pada dinding salur darah, jantung dan otak dengan memecahkan lemajk yang terkumpul.  

3. Agen pembakar lemak - Omega guard 

Kawal peras lemak sihat yang terkumpul dari makanan harian, tingkatkan kepekaan insulin badan bagi mengelak makanan disimpan sebagai lemak dan tukar jadi tenag, membantu meningkatkan metabolisme badan.

4. Agen detox - Herblax

Penting untuk membantu membuang najis yang lama tersekat, menggalak mudah membuang, dan membantu melegakan sembelit. 

Tambahan (ini apa yang Gee ambil masa buat IF)

5. Boleh minum Tea Mix untuk membantu tahan lebih lama puasa IF, juga bagus untuk memberi tenaga segera pada badan. Gee suka minum waktu pagi. Jadi tempoh IF tu dapat dipanjangkan lagi. Buat tea mix ni kosong dab boleh campur air sejuk atau panas.

Cinch Tea Mix Shaklee untuk IF


6. Vivix

Boleh minum masa eating window, biasa Gee minum waktu pagi lepas berbuka puasa IF. Vivix ni Gee suka campur dalam Tea Mix tadi. Minum sejuk sangat sedap.


Set Intermittent Fasting (IF) Shaklee

Tapi Gee suka sebab Vivix tinggi antioksidan, juga dikatakan membantu membakar lemak bila diambil waktu pagi dan boleh kawan craving makan (ni bila minum bersama Tea Mix tadi). 


7. Multivitamin

Kenapa multivitamin. Sebabnya bila buat IF tempoh makan sekejap dan kita jadi tak banyak makan. Jadi kemungkinan juga akan berlaku kekurangan dari segi nutrisi. So, Gee rekomen korang ambil multivitamin ni untuk membantu mencukupkan vitamin dan mineral dalam badan. Boleh cuba multivitamin Vitalea.

Set Intermittent Fasting (IF) Shaklee

Sambil buat IF, sambil tu badan sihat cergas dan cukup nutrisi. Kita tak naklah buat IF tapi badan jadi lemah dan lemau dan kekurangan nutrisi. 


Ok itulah cadangan suplemen Shaklee untuk IF yang Gee rekomen dan Gee juga ada mengambilnya. Moga kita dapat kesihatan yang baik dengan iktiar IF ini. 


Baca juga:













Post a Comment

8 Comments

  1. Ramai kawan-kawan dah berjaya kurus dengan IF. Nak cuba jugaklah mana tahu boleh kurus juga.

    ReplyDelete
  2. This set as shared by you here really making the intermittent fasting much easier & effective as well as to gain health benefits. Thanks for recommending this. Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  3. IF kalau buat betul2 mmg boleh kurangkan berat badan kan.

    ReplyDelete
  4. IF ni antara diet sihat yang mudah nak buat berbanding yang lain... Takde syarat ketat sangat... Pernah buat tapi nak konsisten tu yang susah...

    ReplyDelete
  5. Terbaik set ni .. rasa mcm nak hbskan cepat-cepat .. shaklee ni kurus mmg nampk fit

    ReplyDelete
  6. Belum pernah cuba lagi IF. Mungkin nanti bila tergerak hati, bolehlah tengok balik suplement Gee kongsi ni. Tq sharing.

    ReplyDelete
  7. saya pun ambil set if ni untuk kecergasan sepanjang proses if

    ReplyDelete
  8. skrg diet fbm dgn shaklee pulak.. yg terbaru

    ReplyDelete